• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

lijnen automatisch kopieren naar 2de werkblad

• Onderwerp starter Onderwerp starter ahof
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ahof

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2009
Ik heb een lijst van verschillende producten allemaal gerangschikt volgens productcode (type product). Nu wil ik dat bepaalde producten (productcode + alle overige info) automatisch gekopieerd worden naar een 2de werblad. Alle overige producten moeten worden gekopieerd naar werkblad3.

vb: stel dat mijn lijst is

datum productcode type prijs locatie
11-2-2007 556 auto 7000 amsterdam
15-2-2007 556 auto 4500 utrecht
15-2-2007 560 fiets 25 amsterdam
28-3-2008 561 trein 8000 maastricht
5-4-2008 563 boot 2500 rotterdam

dan wil ik deze lijst behouden op werkblad 1 en op werkblad 2 wil ik automatisch de lijst

11-2-2007 556 auto 7000 amsterdam
15-2-2007 556 auto 4500 utrecht
28-3-2008 561 trein 8000 maastricht

en op werkblad3:

15-2-2007 560 fiets 25 amsterdam
5-4-2008 563 boot 2500 rotterdam

Ik heb al wat geprobeerd met macros en VB maar kom er niet echt uit. kan iemand mij helpen?

Alexander

Dit kan met uitgebreide filter.
Maar ik kan uit je voorbeeldbestandje niet echt een criteria vaststellen.
Misschien een vb bestandje ontdaan van alle gevoelige info.

Joske

Dit is een lijst zoals ik hem gebruik. De rijen waar de branche codes 659 en 660 in voorkomen wil ik automatisch gekopieerd hebben in werkblad2. alle overige in werblad3

Bijlagen

helemaal fantastisch! super bedankt!
waar zie ik nu wat je gedaan hebt?

Uitgebreid filter, daar kan je het bereik selecteren, en ook het criteria, dan kan je deze selectie kopiëren naar een andere locatie.

Ik heb deze in een macro geplaatst, zodat ze automatisch worden gedraaid als je op de knop drukt.

Gr,

Joske :thumb:

sorry maar ik ben nogal een behoorlijke leek op dit vlak

het lukt met zelfs al niet om die filter in te stellen, zelfs niet na het bestuderen van jou document.
ik krijg heel de tijd foutmeldingen dat ik op verkeerde werkbladen zit te werken en niet kan kopieren. kan je me misschien aangeven wat precies het bereik is?

het is me uiteindelijk gelukt door te knippen en plakken in jou document
nu werkt het bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan