• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

lijnen in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pennie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 nov 2009
Hallo,

weet iemand hoe het komt dat ik geen rasterlijnen in Excel kan printen. Op voorbeeld op scherm zijn ze ook niet te zien. Toch heb ik bij Eigenschappen/Blad de rasterlijnen aangevinkt. Ook als ik de rand van alle cellen op 'lijn' zet, zijn ze in het afdrukvoorbeeld niet te zien.
Ik heb ook al geprobeerd op een andere printer af te drukken, maar ook daar verschijnen geen lijnen, zowel niet op het afdrukvoorbeeld als op papier.

Wie weet raad?

Vriendelijke groet,

Pennie

Beste Pennie,

Allereerst welkom op dit forum.
Heb je al eens gekeken bij Opmaak > Celeigenschappen > Patronen. Staat hier de witte cel geselecteerd? Kies dan 'Geen kleur'.

Helpt dit?

Richard

Engelse versie:
staat bij: (Tools - options - view - gridlines) uitgevinkt?

met vriendelijke groeten,

Oeldere

Rasterlijnen in Exel

Beste Pennie,

Allereerst welkom op dit forum.
Heb je al eens gekeken bij Opmaak > Celeigenschappen > Patronen. Staat hier de witte cel geselecteerd? Kies dan 'Geen kleur'.

Helpt dit?

Richard

Dag Richard en Oeldere,

hartelijk bedankt voor jullie snelle reactie.
Hierdoor ben ik weer aan het zoeken gegaan en uiteindelijk bleek dat er 'concept' aangevinkt stond.
In ieder geval heb ik nu m'n "zozeer begeerde" rasterlijnen.

Reuze bedankt,

Pennie

In het verlengde van Oeldere,

Staat bij Extra > Opties > Weergave > de kleur van de rasterlijn als wit?

Richard

Raterlijnen in Exel

Dag Richard,

Nee, kleur en rasterlijnen staat bij Extra > Opties > Weergave > op Automatisch. Hetzelfde bij Celeigenschappen>Rand en ook bij Extra>Opties>Weergave.
Uiteindelijk bij Afdrukvoorbeeld>Pagina-instelling> Blad, stond conceptkwaliteit aangevinkt.
Dat uitgevinkt gaf de rasterlijnen.

Hoop dat ik duidelijk genoeg ben zo.

Groetjes,
Pennie

Laatst bewerkt:
ja hoor, maar jouw reactie had ik nog niet gelezen toen ik zelf een reactie stuurde. :thumb:

Rasterlijnen

Dag Richard,

Ik wil toch nog even laten weten dat het wel heel speciaal is dat er mensen op afstand zijn die zomaar hulp bieden en meedenken. En nog wel zo snel.!
Op zo'n moment zit je echt in een dip en ziet echt geen mogelijkheden meer. Je denkt dat je alles hebt geprobeerd!

In ieder geval kan ik nu weer prima werken en printen met zichtbare rasters :-) Bedankt.

Groetjes,
Pennie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan