Lijnen tekenen met VBA in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Masjimo

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2010
Ik ben een spreadsheet aan het maken waar ik bepaalde lijnen wil trekken op basis van coordinaten die in cellen vermeld staan.
2 werkbladen;
1e werkblad "Planningen"; bedoeld om de lijnen in te gaan tekenen.
2e werkblad "Basisgegevens"; bedoeld om o.a. de X,Y-coordinaten van de lijnen in losse cellen(dus per X- en Y-coordinaat) aan te passen cq. weer te geven.

Met de volgende VBA macro ben ik in staat om een lijn te trekken;

Sub Macro3()
'
' Macro3 Macro
'
' Sneltoets: Ctrl+l
'
Sheets("Planning").Select
ActiveSheet.Shapes.AddConnector(msoConnectorStraight, 100,0,100,500).Select
End Sub

VRAAG;
Ik wil de coordinaten (100,0) en (100,500) aanpassen met de waardes die weergegeven worden op het werkblad "Basisgegevens" in de cellen (C15,D15) en (E15,F15).
Wie weet hoe ik dit moet integreren deze VBA-code?

Alvast bedankt :confused:

Dat wordt dan zoiets als (zie bijlage):
Code:
Sub Macro3()
'
' Macro3 Macro
'
'
Sheets("Planningen").Select ActiveSheet.Shapes.AddConnector(msoConnectorStraight, 
Sheets("Basisgegevens").Range("C15"), Sheets("Basisgegevens").Range("D15"), Sheets("Basisgegevens").Range("E15"), Sheets("Basisgegevens").Range("F15")).Select
End Sub

Bijlagen

Charles,

Bedankt, je helpt me hiermee een aardig eind op weg!

Weet je toevallig ook hoe het coordinaten-systeem van Excel in elkaar zit?
Ik wil langs de verticaal de data zetten. Beginnend in bv. A10 met een startdatum en dan met een nader te bepalen interval de data plaatsen langs de verticale as.
Vervolgens wil ik het coordinaten-stelsel van Excel koppelen aan de data!(De regelhoogte zal hierin ook wel een waarde hebben)!

Doel van de hele exercitie is een zgn. Lijnplanning te kunnen maken; wat wordt waar op welk moment uitgevoerd; bv. langs 5 km snelweg(bv. iedere 100 meter een verticaal lijntje) vinden diverse activiteiten plaats. Dus horizontaal de lengte van het werk en verticaal de data.

Alle suggesties welkom!?

Alvast bedankt :thumb:

Dat wordt dan zoiets als (zie bijlage):
Code:
Sub Macro3()
'
' Macro3 Macro
'
'
Sheets("Planningen").Select ActiveSheet.Shapes.AddConnector(msoConnectorStraight, 
Sheets("Basisgegevens").Range("C15"), Sheets("Basisgegevens").Range("D15"), Sheets("Basisgegevens").Range("E15"), Sheets("Basisgegevens").Range("F15")).Select
End Sub

Weet je toevallig ook hoe het coordinaten-systeem van Excel in elkaar zit?

Nee helaas kan ik je hiermee niet helpen. Het is misschien wel beter, om deze vraag in het Excelforum uit te zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan