• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lijngrafiek met datum, en nog in te vullen data.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Djoane

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2010
Ik wil een lijngrafiek maken. --> Geen probleem.

Het probleem is dat mijn assen automatisch veranderen aan de hand van de gegevens die er ingevoerd worden. Dat wil ik niet.

Stel: Mijn X en Y-as, zijn beiden van 1 tot 10.

Als ik dan gegevens invul die niet hoger komen dan 5, dan veranderen mijn X en Y-assen ook mee. Dat wil ik niet.

Daarnaast, wil ik mijn X-as op datum. Dus 11 juni, 12 juni, 13 juni en zo verder. Echter dat blijkt al helemaal een drama te zijn. Dus hoe kan ik de X-as als datums in stellen? En hoe zet ik mijn assen vast? --> Zodat hoe de lijn ook uiteindelijk erin komt te staan, er niets veranderd aan de grafiek zelf.

Er is vast een simpel knopje voor, maar ik weet hem niet.:d

Als je bij as opmaken, de bovenste 2 vinkjes uit zet dan blijven ze vast staan.
Dat had je trouwens bij de verticale as al gedaan.
Vervolgens kan je de datums aanpassen naar het bereik dat je wilt weergeven.

@Piet,

Als je bij as opmaken, de bovenste 2 vinkjes uit zet dan blijven ze vast staan.
Dat had je trouwens bij de verticale as al gedaan.

Tegen wie heb je het nu eigenlijk? Djoane of Ad.

Sorry,

Ik had het tegen Djoane, maar keek naar jouw file.

(Het was al laat, ik had al moeten slapen :o:confused: )

Ik denk dat de vraag door jou beantwoord is.

Jongens, het is gelukt!

Bedankt hoor!:d

(Rotgrafieken ook,......)

Hij staat op opgelost :-)

Ben jullie heel dankbaar,.. maar het blijven rotdingen die grafieken.

Ik heb toch nog een vraagje, als ik een aantal dagen geen data invul, en dan opeens weer wel, dan loopt mijn lijn in de grafiek niet door, maar onderbreekt hij. Het is een simpel knopje, heb hem ook weleens gezien... Maar waar, is mij een raadsel.

Weet jij zo 1 2 3 waar ik dat knopje kan vinden?

Excuses trouwens dat ik gisteren niets meer had laten horen, ik was achter mijn computer vandaan gerend,. Moest even met enige spoed op familiebezoek :-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan