• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lijngrafiek per datum in een enquete

Status
Niet open voor verdere reacties.

adonis87

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2009
beste lezers,

Kan iemand mij helpen?!
Ik heb al op dit forum rond gekeken en heb een enquete gemaakt m.b.v. eerdere voorbeelden.
Op blad 2 staat een invuldblad en als je hem ingevuld hebt wordt dit automatisch verwerkt door een macro.
daarna kun je op blad 1 percentages en grafieken zien.

Nu is mijn vraag:
Mijn vraag is of iemand weet hoe ik een lijngrafiek maak met een datum en totaaloverzicht.
in de bijlage heb ik mijn voorbeeld. Nu wil ik alleen dit op blad3(enquete) hebben, en dat het automatisch gebeurd. wanneer ik op de knop "ik ben klaar" klik op blad2(enquete)

Zie bijlage voor mijn enquete en mijn principe

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Mijn vraag is of iemand weet hoe ik een lijngrafiek maak met een datum en totaaloverzicht.
Ik zie in je hele tabel geen datum staan.
Waar haal jij die vandaan.

Voor de rest begrijp ik een aantal dingen niet.
bv hoe je percentages in cellen B3:I20 berekend
bv in B3 staat 2 %
2% hebben dus als antwoord gegeven 'Zeer tevreden of Ja'
Echter zijn dit maar 2 (cel J3) mensen van de 7 (cel P2) uitgebrachte stemmen.
op die vraag zijn echter 10 antwoorden gegeven (SUM(J3:O3))
Het antwoord zou dus 20 % moeten zijn.
Hoe je aan de 7 komt is ook niet zoals het hoort.
Het aantal antwoorden varieert van 6 tm 10. Hoe kan dit? iedereen moet toch gewoon alle vragen beantwoorden dat aantal zou dan gewoon gelijk moeten zijn en je zou dan ook geen moeilijke berekening (=CEILING(SUM(J3:O20)/18;1)) hoeven te doen voor het aantal uitgebrachte stemmen

Of heb je hele andere beweegredenen om het op deze wijze te rapporteren.

Je heb trouwens de weergave van de grafiek wel erg mooi voor elkaar :thumb:.:thumb:

Popipipo,

bedankt voor je reactie.
Van het aantal stemmen hoef je nu niks aan te trekken, dat zijn zomaar wat getallen. Paar keer handmatig ingevuld en via het formulier. Dit was alleen om te kijken of het werkte.

Met percentage heb je wat gelijk, ik had dit van geheel genomen. Dit is inderdaad geen goed iets, heb het nu veranderd per vraag.
Datum moet onderaan het invulformulier staan.

wat ik dus wil is, van Analyse(blad 1) cel C25, E25 en G25 kopieert hebben naar 'doel'(bijlage 2) en de datum van Invulformulier(blad 2) ook gekopieerd hebben naar 'doel'(bijlage 2). (Dit natuurlijk wel allemaal in 1 werkmap, dit kon nu niet vanwege grote bijlage) Dit alles moet gebeuren als ik op de knop 'ik ben klaar' druk. Dus bij de macro in.
Alleen 1 voorwaarde: je voert meerdere antw van 1 training, dus moet maar 1x gekopieerd hebben. Dat zou dan de laatste keer moeten wezen, tot dat er een nieuwe datum is ingevuld.

Bijv. 12-5-2009 voor ik 20 antw in.
elke keer moet het aangepast worden
en dan moet er een nieuw punt komen in de grafiek wanneer ik pas de datum naar bijv. 20-5-2009 verander.

Snap je het nog?

Zie bijlage.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan