• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lijngrafiek waarin m.b.v. periodes wordt getoond

Status
Niet open voor verdere reacties.

CoenEnAccess

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2016
Hallo, ik probeer een lijndiagram te maken, waarin ik werk met periodes: Een datum vanaf en een datum tot en met.

Periode 1-2-2020 tm 5-2-2020: waarde = 80

Als ik dan een lijndiagram maak, is het de bedoeling dat deze op 31-12-2019 nog de waarde 0 heeft, op 1-1-2020 "gaat de lijn omhoog naar 80", vervolgens blijft de lijn t/m 5-2-2020 op waarde 80 waarna de lijn weer gaat naar 0

(dat is stap 1, en stap 2 is dat er meerdere records over hetzelfde kunnen gaan, met verschillende periodes: hierbij moet dus gesommeerd worden).

Maar "werken met periodes in lijndiagrammen"; wordt dit uberhaupt gedaan door Excel? Ik kan er niets van vinden.

Groet, Coen

Helaas niet wat ik zoek, uitleg voor een ander probleem

Hoi, dank voor je reactie, Ik bedoel helaas iets anders dan wat in de uitleg onder de link wordt uitgewerkt. Daar gaat het om het verschuiven van een periode-venster, maar worden de periodes als 1 geheel gecommuniceerd (in de zin van: In Oktober 2020 was het getal 233), en wat ik bedoel is dat ik een vanaf en een tot en met datum heb, en gedurende die periode moet een bepaald getal elke dag "meedoen" bij het maken van een lijndiagram.

Dan moet je per dag de gegevens invoeren. Een voorbeeldbestand wil ook wel eens helpen voor slimmere oplossingen.

Bij deze een voorbeeldbestand

Ik heb een voorbeeldbestand toegevoegd. Voor het product "vis" dient één lijn te worden weergegeven voor de positieve hoeveelheid, en één lijn te worden weergegeven voor de negatieve hoeveelheid.

Bijlagen

Kun je de datum ff zo zetten zoals ze echt zijn, nu staat er vaak het jaar 1900.. (1-1-1900)
Is het echt tot 2024? Wel oude vis dan vanaf 1-1-1900....:o
Tis maar een voorbeeld, snapik, maar ....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan