• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lijngrafieken samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

excelvraagje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 jan 2015
Hallo allemaal,

Ik heb 4 lijngrafieken die ik graag zou willen samenvoegen tot één om verschillen te zien. Op de Y-as is de gestapelde totale omzet te vinden en op de X-as de gemiddelde prijs van het product. Echter is het zo dat de X-as niet voor elke grafiek dezelfde eindwaarde heeft, bij sommige grafieken heeft de gemiddelde prijs van het product een andere eindwaarde.
Zie afbeelding:
Knipsel.PNG

Wat ik graag zou willen is dat de grafiek met de grootste X waarde wordt gebruikt en dat de andere lijnen eerder stoppen. Maar dit krijg ik dus niet voor elkaar...

Wie zou me kunnen helpen? Zou enorm fijn zijn!

Alvast hartelijk bedankt,

Ruud

Excuus voor de dubbele post maar ik zou graag nog wat extra informatie sturen.

De lijndiagrammen hebben zoals gezegd niet allemaal dezelfde eind x-as waarde. Het loopt echter ook niet in dezelfde volgorde op. Nu zou ik dus willen dat je bij het begin punt bij €0,- begint en bij het einde bijvoorbeeld €400,- en dat zo alle 4 de lijnen kunnen worden geplaatst in hetzelfde diagram.

Ik heb het bestand hier bijgevoegd.
Bekijk bijlage voorbeeld.xlsx

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

WHER,

Super bedankt! Zo te zien was het heel gemakkelijk op te lossen door voor een spreiding te kiezen i.p.v. een lijndiagram.

Nogmaals bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan