• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

lijntjes excel vastzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

mocram

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2019
Is het mogelijk de lijnen als rasterwerk van Excel vast te vergrendelen en dan de cellen in te vullen?

Hallo Mocram,

Welkom op dit forum. Het helpt als je even een voorbeeld bestandje plaatst waaruit duidelijk wordt wat je precies wilt, want het simpele antwoord op jou vraag is: ja, maar dat is waarschijnlijk niet wat je wilt horen

Misschien ligt het aan mij, maar ik snap eerlijk gezegd niet wat je bedoelt, ook niet nadat ik naar je voorbeeldbestand heb gekeken :confused:

oke bedankt,

ik zal proberen duidelijker te zijn.
in het voorbeeld bestand heb rasterlijnen gemaakt nu wil ik soms kopie en plakken, vervolgens zijn de lijnen met week indeling niet meer zoals ik hem gemaakt heb.

Nee in die zin kun je rasterlijnen niet vastzetten,

Daarvoor zijn plakken speciaal opties uitgevonden.
Dus in plaats van normaal plakken kies je via de plakken knop voor plakken speciaal en daarna om alleen formules of alleen waarden plakken.
Op die manier wordt niet de opmaak (incl rasterlijnen) van andere cellen overgenomen maar alleen de formules of de waarden geplakt.

oké,

is wel jammer dan loop ik een beetje vast.
maar bedankt allemaal voor jullie reactie.

kun je uitleggen waarom je echt niet zonder die samengevoegde cellen denkt te kunnen?

hallo haije,

De kop teksten van weeknummers zijn mijns inziens samen gevoegde cellen.
In de planning zelf is niets samen gevoegd. wel hebben lijnen een andere grote als de plan cellen. ( de plan balkjes zij 1 cel en de lijnen bevatten tweecellen) ik heb er niet zo veel verstand van maar, is dat dan samengevoegd als 1 cel?
Is het dan wel mogelijk in vba?

Mocram,

Als ik in je bestand kijk zijn er veel samengevoegde cellen:
planning 1  .xlsm.png

In dit plaatje heb ik mijn cursor op januari geplaatst. Vervolgens geeft Excel aan dat mijn cursor in L3 staat en geeft het pictogram "Samengevoegde cellen" aan dat er samengevoegde cellen zijn. In het voorbeeld rood omcirkeld.

In de planning zijn vanaf rij 7 de kolommen G, H, I,J en K samengevoegd

Laatst bewerkt:
Waarom zet je de gegevens op de tab 'Invoer' niet gewoon in 1 tabel? Dan heb je geen nodeloos ingewikkelde formules nodig.

Waarom stel je twee keer nagenoeg dezelfde vraag? https://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/944436-Kopi%C3%ABren-en-plakken-over-de-verborgen-kolommen-Excel

Waarom wil je de dmv VBA kopiëren en plakken?

De code voor de ToggleButton kan wel wat sneller
Code:
Private Sub ToggleButton1_Click()
  Application.ScreenUpdating = False
  Dim r As Range
    If ToggleButton1 Then
      For Each cl In Range("L7:CD7")
        If LCase(cl) = "v" Then
          If r Is Nothing Then Set r = cl Else Set r = Union(r, cl)
        End If
      Next cl
      If Not r Is Nothing Then r.Columns.Hidden = True
     Else
     Range("L7:CD7").Columns.Hidden = False
    End If
  ToggleButton1.Caption = IIf(ToggleButton1.Caption = "Verbergen", "Tonen", "Verbergen")
End Sub

Al met al meer vragen dan concrete oplossingen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan