• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lijst automatisch invullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dansplaat

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2004
Berichten
185
Hallo,

volgend probleem heb ik in de onderstaande file.
Zoals jullie kunnen zien is de file met 2 worksheets, eentje registratie en andere formules. Bij de formules staat per product de ingredienten die nodig zijn, code nummer en hoeveelheid.
In de sheet registratieform zie je een kleine kader, dit is een klein onderdeel van onze A3 registratieformulieren. Nu is de bedoeling dat ik vandaag de papieren in orde maak voor morgen ik gewoon bij naam het juiste product neem en dat alle andere velden automatisch worden ingevuld met de gegevens die bij dit product horen.
Ik kan eigenlijk enkel 1 keuze menu maken maar hoe hij de rest verder invult is voor mij een raadsel.
Kan iemand dit duidelijk uitleggen voor mij?

groeten
Bekijk bijlage registratieform.xlsx
 
maar als ik nu op het tabblad een product aangeef vult hij de gewenste waarden nog niet in in de juiste velden.
Het probleem is ook er zouden ook mensen mee moeten kunnen werken die thuis geen pc hebben en dus nog nooit daarmee hebben gewerkt.
 
dansplaat,

als je op Blad1 in cel B2 kiest voor een ander product, wat gebeurt er dan?
 
oke maar kan ik nu de gegevens die daar staan ook ingevuld krijgen op het blad registratieform op de juiste plaatsen?
 
Waarom niet een functie gebruiken die daar speciaal voor gemaakt is?
Makkelijker kan niet, en voor diegene die er nooit mee gewerkt hebben is er helemaal niks anders want ze hoeven alleen een waarde in cel B2 te keizen.

Niels
 
oke maar kan ik nu de gegevens die daar staan ook ingevuld krijgen op het blad registratieform op de juiste plaatsen?

wat is het probleem dan?

Als het alleen om de naam van het tabblad gaat, dan verwijder je toch eerst het bestaande tabblad registratieform en daarna wijzig je de naam Blad1 in registratieform.
Dat laatste doe je door rechts te klikken op de tab en te kiezen voor "Naam wijzigen"
 
Indien je, ondanks de hierboven opgesomde redenen, toch kiest voor een aanpak met formules (i.p.v. draaitabel), bekijk dit attachment dan eens.
Zoals bij Niels heb ik van je gegevens ook een Tabel gemaakt, met een extra kolom "Index".
 

Bijlagen

  • registratieform.xlsx
    11,4 KB · Weergaven: 55
Ik zou toch nog eens naar je recepten kijken.
Ik spreek uit ervaring dat je daar NOOIT een lekkere cake van krijgt ;-)
 
dansplaat,

gefeliciteerd met het zelf vinden van de oplossing!
Tof dat je dat ook even terugmeldt.

Zou je nu de topic ook nog de status "opgelost" willen geven?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan