• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

lijst functie/als formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

meermann

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2008
hallo,

Ik heb in cel A4 een lijst aangemaakt met "18:00-01:00" en "01:00-07:00". Ik wil graag dan dat als een gebruiker van het bestand 18:00-01:00 selecteert dat dan een andere formule het volgende doet dus:
Als(A4=18:00-01:00;[verzend];[ontvangst])

of in plaats van [verzend] een formule. maar excel zegt steeds dat de formule niet klopt. Wie kan mij hiermee helpen?

hallo,

Ik heb in cel A4 een lijst aangemaakt met "18:00-01:00" en "01:00-07:00". Ik wil graag dan dat als een gebruiker van het bestand 18:00-01:00 selecteert dat dan een andere formule het volgende doet dus:
Als(A4=18:00-01:00;[verzend];[ontvangst])

of in plaats van [verzend] een formule. maar excel zegt steeds dat de formule niet klopt. Wie kan mij hiermee helpen?

Haal de "" uit de lijst.
Code:
=ALS(A4="18:00-01:00";1;2)
Stuur anders een voorbeeldbestand.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

bedankt, ik was inderdaad de "" vergeten bij de eerste logische test, maar nog steeds is mn probleem niet opgelost

=ALS($B$14="verzend";"=activiteit!D4";"=activiteit!D5")

als ik dit invul dan komt er in de cel te staan activiteit!D4 in plaats van de waarde die in D4 staat( 250). De celeigenschap staat wel op getal.

bedankt, ik was inderdaad de "" vergeten bij de eerste logische test, maar nog steeds is mn probleem niet opgelost

=ALS($B$14="verzend";"=activiteit!D4";"=activiteit!D5")

als ik dit invul dan komt er in de cel te staan activiteit!D4 in plaats van de waarde die in D4 staat( 250). De celeigenschap staat wel op getal.

Ook dáár moet je de "" verwijderen.:p
Dus

Code:
=ALS($B$14="verzend";activiteit!D4;activiteit!D5)

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan