• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

lijst genereren uit verschillende werkbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

MartijnLiempde

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2016
hallo beste mensen,

Ik ben bezig met een excel project, waarbij ik een werkblad heb die er als volgt uit ziet.
je hebt een header met verschillende kopjes zoals, datum, klantnaam, werkordernummer, werklocatie en nog enkele meer.

Nu is het mijn bedoeling om in een ander werkblad een invulplaats te maken en daar een afbeelding boven te plaatsen als macro. De macro schiet wanneer die getriggerd word de gegevens naar de eerste werkmap en zet de datum onder het kopje datum en het ingegeven werkordernummer onder het kopje werkordernummer. zo moet hij dit dus met alle gegevens doen.

Maar, als die gegevens uit de invulplaats vervangen worden door andere gegevens moeten de gegevens in de eerste werkmap blijven staan. Voeg ik nieuwe gegevens toe aan de invulplaats moeten deze niet de oude vervangen die er al staan maar gewoon onder aan in een lege rij plaatnemen.

Iemand tip en tricks om dit lastige probleem te verhelpen?

Je word nu al van harte bedankt:cool::thumb:

grtz,

Martijn,

om te beginnen welkom op Helpmij.nl!

Het is een goede gewoonte om een vraag te illustreren in een voorbeeld bijlage. Pas wel op met evt. "gevoelige" info.

het vak met de datum en Liempde erin is het invulgedeelte, deze gegevens moeten automatisch weggezet worden in 1 rij onder de juiste kopjes.

komen er nieuwe gegevens op de invulplek, moeten deze automatisch weggezet worden op rij 2 onder de juiste kopjes.
zo moet dit elke x gebeuren.

Beste Martijn,
Welkom op help mij.
Helaas kunnen we hier met plaatjes weinig aanvangen, wat Haije bedoelde is een werkend vbtje (zonder gevoelige info)
Verder kom ik met je vraagtelling niet verder.Volgens mij haal je hier bestanden (workbook) en werkbladen (sheets) door elkaar.
lijst genereren uit verschillende werkbladen
waarbij ik een werkblad heb
de gegevens naar de eerste werkmap
Moeten je gegevens nu van een werkblad naar een ander werkblad (sheet) of naar een andere werkmap (workbook)?

Hoi,
Zoiets?
Voor de kolom status in uw blad werkorders kon ik geen veldje vinden in uw blad Leeg Werkorder, daar wordt dus niets ingevuld.
Zie bijlage

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan