Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Privacywetgeving
Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.
Als je de functie vertikaal zoeken goed gebruikt, hoeft je lijst niet gesorteerd te zijn en werken die functies toch prima !Geplaatst door terbeest
Hoe kan ik een lijst in excel gesorteerd houden op de eerste kolom in verband met bepaalde Vert.zoeken functies die anders niet goed werken...
Wat je beweert Ytos, is onjuist !Geplaatst door Ytos
Om Teun.van.Veelen te steunen: bij vert.zoeken (en ook horiz.zoeken) in Excel dient de eerste kolom c.q. rij alfabetisch gesorteerd te zijn. Anders werkt de functie niet goed. Let wel "niet goed". Werkt deels wel.
Discussiëren Ytos, doe je op grond van argumenten, niet door zo maar iets te beweren of meteen te gaan schoppen (zoals Teun.van.Veelen doet). Dus kom op met die argumenten zou ik zeggen. Ik voeg er meteen aan toe dat je deugdelijke argumenten niet zult kunnen noemen, die zijn er nl. niet.Geplaatst door Ytos
Is me iets teveel moeite dit helemaal uit te leggen...maar...staat ook in diverse boeken over Excel.
De toevoeging aan je bericht dat je docent automatisering bent is volkomen overbodig.Geplaatst door Ytos
Een docent kantoorautomatisering....
Kan je mij misschien een titel geven van een boek waarin dat staat? Tot nog toe heb ik steeds gelezen dat het laatste argument ONWAAR (of 0) moet zijn om in een niet-gesorteerde lijst te zoeken.Geplaatst door Ytos
...staat ook in diverse boeken over Excel.
Als het argument benaderen WAAR is of is weggelaten, moet de eerste kolom van de zoektabel een oplopende volgorde hebben. Als de zoekwaarde kleiner is dan de kleinste waarde in de kolom tabelmatrix, geeft VERT.ZOEKEN #N/B als resultaat. Als het argument benaderen ONWAAR is, hoeft de eerste kolom van de zoektabel geen oplopende volgorde te hebben. Als er geen exacte overeenkomst wordt gevonden, resulteert de functie in #N/B.
Geplaatst door Teun.van.Veelen
Er lijkt een soort 'strijd' om het gelijk, waarmee de oorspronkelijke vraagsteller niet is gebaat.
Groeten, Teun
Anders en beter..... in vergelijking met wat?Geplaatst door Teun.van.Veelen
In Excel 2000/2002 werkt de functie 'anders' en wellicht beter.
Voor de goede lezer (en voor elke Excel-kenner) is er helemaal geen strijd gaande, die ziet meteen wat juist en niet juist is in bovenstaande berichten...Geplaatst door Teun.van.Veelen
Er lijkt een soort 'strijd' om het gelijk, waarmee de oorspronkelijke vraagsteller niet is gebaat..
Als de functie bij de vragensteller niet goed werkt dan kan dat uitsluitend liggen aan het niet-correcte gebruik van de functie!Geplaatst door Teun.van.Veelen
..bij hem (=vragensteller) werkt de functie vert.zoeken in een niet gesorteerde tabel kennelijk NIET goed, anders zou hij die vraag niet stellen.
Onjuist ! In de knowledgebase wijst Microsoft (evenals ik in mijn vorig bericht) op de verschillende manieren waarop horizontaal- en vertikaal zoeken gebruikt kunnen worden en het beveelt daarbij (evanals ik) de methode aan waarbij er niet gesorteerd hoeft te worden. (In feite is het uiteraard omgekeerd: MS neemt niet mijn aanbevelingen over, maar ik die van MS; aanbevelingen die ik wel heb gelezen voordat ik hier reageerde).Geplaatst door Teun.van.Veelen
De info. die Fra geeft 'klopt'. Echter er worden ook direct weer restrictisch gegeven in de knowledgebase van Microsoft, die een 'safere' methode (dus met behulp van andere functies) rechtvaardigen.
Dat moet jij zonodig zeggen, Teun....Geplaats door Teun.van.Veelen
Heb je niets beters te doen?
Dan heb je toch niet goed gelezen. In mijn bericht van 7 maart 21:13 uur heb ik:Geplaatst door Ytos
fra schrijft in zijn/haar eerste bericht: "Als je de functie vertikaal zoeken goed gebruikt, hoeft je lijst niet gesorteerd te zijn en werken die functies toch prima !"
Een uitleg heb ik echter niet gezien....
Dat schreef je al eerder.Geplaatst door Ytos
Blijft dat ik tot nu toe altijd geleerd/gelezen heb dat lijsten gesorteerd moeten zijn bij het gebruik van de functies waar we het over hebben....
Geplaatst door fra
Dan heb je toch niet goed gelezen. In mijn bericht van 7 maart 21:13 uur heb ik:
- onder punt 1 verwezen naar de uitleg in de Excel-helpfile bij de functies Vert.- en horiz.zoeken;
- onder punt 2 een link geplaatst naar een pagina uit de MS-knowledgebase.
Beide teksten tezamen laten naar mijn mening qua uitleg niets te wensen over over het correct gebruik van de functies vertikaal- en horizontaal zoeken en ze bevestigen het verhaal van Ingrid.
Dat schreef je al eerder.
Wil je nu a.u.b. de titels geven van de Excelboeken waarin dat staat?
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.