• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

lijst kleiner dan

Status
Niet open voor verdere reacties.

patje8

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2005
Berichten
428
Ik gebruik momenteel onderstaande formule om alle producten met een bepaalde datum (G1) in een lijst te krijgen.

Code:
{=ALS(RIJ()-5<=AANTAL.ALS(FrigoKook!$G$2:$G$500;$G$1);INDEX(FrigoKook!$A$2:$A$500;KLEINSTE(ALS(FrigoKook!$G$2:$G$500<=$G$1;RIJ(FrigoKook!$G$2:$G$500);1000);RIJ()-5)-1);"")}

Nu wil ik ook een lijst met al de producten kleiner dan de datum in (G1).
Heb al geprobeert met:

Code:
{=ALS(RIJ()-5<=AANTAL.ALS(FrigoKook!$G$2:$G$500;<=$G$1);INDEX(FrigoKook!$A$2:$A$500;KLEINSTE(ALS(FrigoKook!$G$2:$G$500<=$G$1;RIJ(FrigoKook!$G$2:$G$500);1000);RIJ()-5)-1);"")}

maar dit lukt helaas niet.

Iemand een oplossing?
 
Weet niks van matrix formules maar bij aantal.als moet de > altijd tussen "" staan.
Zie rode gedeelte


Code:
{=ALS(RIJ()-5<=AANTAL.ALS(FrigoKook!$G$2:$G$500;[COLOR="red"]"<="&[/COLOR]$G$1);INDEX(FrigoKook!$A$2:$A$500;KLEINSTE(ALS(FrigoKook!$G$2:$G$500<=$G$1;RIJ(FrigoKook!$G$2:$G$500);1000);RIJ()-5)-1);"")}

Niels
 
Code:
{=ALS(RIJ()-5<=AANTAL.ALS(FrigoKook!$G$2:$G$500;[COLOR="red"][B]"<="&$G$1[/B][/COLOR]);INDEX(FrigoKook!$A$2:$A$500;KLEINSTE(ALS(FrigoKook!$G$2:$G$500[COLOR="red"][B]<=[/B][/COLOR]$G$1;RIJ(FrigoKook!$G$2:$G$500);1000);RIJ()-5)-1);"")}
Lijkt mij dat het hierin zit.

In jouw goed werkende formule moet je het rood gekleurde maar eens aanpassen.

p.s. jouw goed werkende formule is zo goed niet....
Het aantal data dat zichtbaar wordt is het aantal data dat gelijk is aan de datum in cel G1, terwijl data van voor de datum in cel G1 ook/eerst zichtbaar wordt.
m.a.w. Het kan voorkomen dat data die wel aan de voorwaarde voldoet niet in het lijstje wordt weergegeven.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan