Ik wil graag ook nog even mijn mening / ervaringen kwijt over een aantal merken:
- Sony Vaio > geen ervaringen mee, valt mij altijd wel op dat ze altijd erg stylish en duur zijn. Heel veel Vaio modellen hebben ook blu-ray en HD schermen.
- Apple > volgens mij horen de Apple laptops zoals de MacBook, de MacBook Pro en de MacBook Air echt in het A-lijstje. Wij hebben thuis een iMac staan, en ik kom vaak in Apple Stores waar ik altijd wel even kijk bij hun notebooks. De behuizingen zijn altijd heel mooi en duurzaam, en de computers zijn ook erg snel. Daar betaal je dan ook voor natuurlijk. Maar wel topkwaliteit dus.
- IBM/Lenovo > geen ervaringen mee, kan je überhaupt nog wel IBM kopen?!
- HP/Compaq > eigenlijk alleen ervaring mee in desktop varianten van deze merken. Daar nooit problemen mee gehad. Ik vindt de huidige HP laptops zoals de HP HDX wel erg mooi om te zien, En ik persoonlijk heb HP/Compaq zeker hoger staan dan PB / Acer.
( Ik zou HP / Compaq bij de B-merken zetten)
- Fuijtsu Siemens > veel ervaring hiermee in desktop varianten. Wij hebben een FS die al vijf jaar prima draait, zonder weinig snelheidsverlies. Maar het is wel een gedrocht om te zien, en niet alle onderdelen die erin gebouwd zijn (bijv. voeding / Ram geheugen) zijn van A-merken. Een andere FS die ik gebruik als gaming pc haal ik zovaak uit elkaar dat ik wel weet wat er allemaal inzit, en bij dit model vindt ik echt dat ze er een veel te goede CPU ingebouwd hebben i.c.m. bagger Ram, bagger voeding, en bagger moederbord.
Een beetje een goedkope truc, waardoor de modellen ook niet zo duur zijn. Minpunt is ook dat ook de moderne modellen nog steeds lelijk en saai zijn.
- Dell > Heb veel ervaring met Dell-desktop's, met deze nooit problemen gehad, ideaal inzetbaar als zeer stabiel Workstation. Heb ook een Dell-laptop, daar wel heel veel problemen mee gehad. Het eerste halfjaar hing ik zowat iedere week aan de lijn met het Support Center. Uiteindelijk zowel moederbord als HDD vervangen, monteur is zelfs twee keer hier geweest. Toch zie ik Dell nog steeds wel als A-merk, vanwege de mooie, snelle modellen die ze leveren, tegen een eerlijke prijs. Ik heb meer het idee dat mijn verrotte laptop gewoon een zeldzaam voorkomend probleem had. Wat ik echt het noemen waard vindt is dat ik tijdens die vreselijke periode met mijn laptop wel uitstekend support had. Altijd met veel geduld geholpen, en ze deden niet moeilijk over nieuwe onderdelen of het sturen van een monteur (die dan ook nog eens WEL binnen een redelijke tijd kwam)
- Packard Bell, wij hebben thuis even een laptop van dit merk gehad, totdat hij werd gestolen in de vakantie

. In die periode niet echt heel tevreden over. Hij ziet er goedkoop (zo voelt hij ook) en saai uit en is geen uitblinker in snelheid. Ze zijn echter wel goedkoop. Geen ervaringen met het support, dus daar kan ik niets over zeggen.
- Acer, in de familie hebben wij ook een Acer, een behoorlijk nieuwe nog, en ik moet toegeven > hij ziet er wel prachtig uit. Maar de support en documentatie die erbij zit laat inderdaad te wensen over. Je kan duidelijk zien dat Acer gericht is op de grote massa (kwantiteit ipv kwaliteit) Daarbij komt nog dat ik me aansluit bij de opmerking dat maar een paar onderdelen sterk zijn, De rest is vaak bagger. Dit kan je vooral zien aan de Desktop modellen.
- Medion > zelfde mening over als Acer. (lage prijs, gericht op kwantiteit, sterk contrast tusssen onderdelen, slecht support)
- Toshiba > Wij hebben er hier thuis ook één van. Eentje uit de L300 serie. Absoluut geen schoonheid om te zien, erg kaal. Maar hij voelt wel hoogwaardig aan. Uitstekend support, dat ook. Groot nadeel is dat hij ontzettend snel vertraagd is. Het lijkt wel een pc van 8 jaar oud! Ook de duurdere modellen zijn niet bijzonder snel (standaard al niet). De prijs ligt tussen Dell en Sony Vaio in.
- AsusTek > geen ervaringen mee, als de laptops net zo goed zijn als de moederborden is het niveau zeker hoog. Voor mijn idee (ik kan het fout hebben) speelt Asus nog niet zo lang een rol op de markt van PC's. Wel al langer op de markt van onderdelen.
Dat waren mijn meningen / ervaringen