• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

lijst maken en de lege rijen eruit laten

Status
Niet open voor verdere reacties.

yvan79

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2008
beste

voor mijn gegevens te verzamelen voor de landbouwboekhouding heb ik een probleem.
voor de duidelijkeheid heb ik het bestand bijgevoegd

op de werkbladen akkerteelt1, akkerteelt2 akkerteelt 3, ... is een tabel voor sproeistoffen voorzien. hierop vul ik de middelen die gebruikt worden per teelt in, er kunnen er 10 ingevuld worden, maar meestal zijn het er maar 2 of 3. deze zouden dan in een tabel moeten op het tabblad "gebruikte sproeistoffen". maar dan moet ik voor iedere mogelijke akkerteelt 10 rijen voorzien, terwijl er soms maar 2 nodig zijn. hierdoor krijg ik een zeer onoverzichtelijke lijst, graag zou ik finaal 1 keer per jaar een lijst hebben zonder lege rijen (voor naar ministerie te sturen). Normaal heb ik rond de 15 teelten en 35 sproeimiddelen

kan hier iemand bij helpen, dank bij voorbaat

Bijlagen

yvan79

Autofilter gebruiken en dan alles tonen zonder lege cellen
Kun je daar me uit de voeten?

bedankt popipipo

zou dit ook kunnen met een of andere macro, dus als ik op een knop klik (zo'n knop kan ik wel maken), want met de autofilter komen sommige middelen nog twee keer voor, terwijl voor de lijst van het ministerie ze samengeteld moeten worden.
het is misschien moeilijk doen, maar ik heb hetzelfd probleem bij de krachtvoeders, meststoffen, aangekochte ruwvoeders,....

alvast bedankt

yvan

Kan je dit niet oplossen met Data \ Samenvoegen ??

Het ziet er naar uit dat al je akkerteelt sheets volledig dezelfde layout hebben :thumb:

Ga naar sheet gebruikte sproeimiddelen
Cel A1
Data Samenvoegen
Functie : Som
Verwijzing : moet je 1 x voor alle sheets aanduiden
Zal er uitzien als : 'akkerteelt1&a&49:&E&60'
volgende .... 'akkerteeld2&a&49.....'
Labels gebruiken in : bovenste rij en linkerkolom aanvinken (krijg je titels,...)
Koppeling met brongegevens aanvinken (gegevens worden dan automatisch aangepast indien er iets veranderen op één van de sheets)
Op OK klikken

Kan altijd een voorbeeldje posten indien nodig :cool:

Heb vlug een klein vb gemaakt.

Je moet maar eens op de sheet gebruikte sproeimiddelen gaan naar cel A1 en dan data samenvoegen.

Als dit OK is voor jou kan je dit ook snel maken voor ander sheets (meststoffen, ...)

PS : Misschien best de koppeling met brongegevens toch niet aanvinken

Bijlagen

hallo

popipipo en korten

ik kan beide dingen die jullie aangeven gebruiken het ene bij de teelten het andere bij de voeders van de dieren, jullie zijn echt geweldig bedankt, ik had hier al heel lang naar gezocht
Ik heb ook nog een bepaalde lijst waarin dat rijen staan met nullen die tussen de lijst uit moeten kan dat ook met een eenvoudige bewerking, dus eigenlijk de rij met de nullen er tussen uit verwijderen en dan ook zorgen dat alles aansluit

alvast bedankt

yvan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan