• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lijst maken met unieke waarden uit x-aantal kolommen

Status
Niet open voor verdere reacties.

MiguelOlivier

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2016
Berichten
12
Bekijk bijlage Test.xlsx

Beste,

Ik zit met volgend probleem: elke maand hou ik een lijst bij voor mijn boekhouding. Deze lijst bevat bijna elke maand dezelfde nummers, toch gebeurt het elke maand dat er enkele nummers bijkomen. Ik had nu graag alle UNIEKE nummers van alle kolommen in 1 kolom gehad. Zou dit mogelijk zijn?

Dank bij voorbaat!

Mvg,

Miguel
 
Miguel,

Eerst moet je de cellen A2 t/m B198 selecteren, dan Kopiëren > Plakken speciaal > Waarden
Daarna B2 t/m B198 knippen en plakken onder A198
Selecteer A2 en ga je naar Gegevens > Duplicaten verwijderen.
 
Deze manier had ik ook al gevonden. Maar zou het niet mogelijk zijn om dit te automatiseren? Ik had graag als er iedere maand een nieuwe lijst bijkomt, dit automatisch wordt aangepast in de kolom met de unieke waarden.
 
Twee oplossingen, waarvan de eerste nogal zware berekeningen met zich meebrengt en de tweede dankzij een hulpkolom een stuk sneller is.

Code:
M2: =KLEINSTE($A$2:$E$198;1+SOMPRODUCT(AANTAL.ALS($A$2:$E$198;M$1:M1)))

O2: =KLEINSTE($A$2:$E$198;SOM(1;P1))
P2: =SOM(P1;AANTAL.ALS($A$2:$E$198;O2))
Formules naar beneden doortrekken.
 

Bijlagen

  • Lijst maken met unieke waarden uit x-aantal kolommen MB.xlsx
    29 KB · Weergaven: 315
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan