• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

lijst met cel gegevens aanmaken!

Status
Niet open voor verdere reacties.

pimdewit

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 feb 2006
Hallo,

Het volgende is er gaande.

Als er een berekende cel is ingevuld wil ik dat dat blijft staan,
In de cel daaronder moet zelfde berekening worden uitgevoerd met andere getallen.Uiteindelijk er moet een lijst ontstaan van gegevens met steeds zelfde berekening alleen met andere getallen. Met uiteindelijke doel een totaal.

alvast bedankt :thumb:

mvg

Ge moet met dollartekens ($), zo blokkeer je de kolommen en rijen. testen noem ik dit!!!!

Dit is formule waar het om gaat.

=IF(kcoureur=B4;IF(kauto=C3;I3*H3))

Als de formule in eerst cel J3 is gebruikt dan moet dat blijven staan.
Dan moet dezelfde formule in J4 gaan werken als J3 gevult is eerder niet.
dan J5 enz

mvg

Beste Pim,

Kweenie wat er in I3 en H3 staat, en dus ook niet wat de uitkomst van die vermenigvuldiging zal worden, maar probeer eens het volgende:
=If(J3<>0;IF(kcoureur=B5;IF(kauto=C4;43*H4));"")

groeten,

Richard

=IF(J3<>0;IF(kcoureur=B4;IF(kauto=C3;I3*H3));"")

Ik heb hem even omgevormt naar mijn wens! maar hij werkt nog niet goed. Met deze formule geeft hij in J4 het zelfde weer als J3. Het is de bedoeling dat de gegevens in J3 blijven staan, en dat de hele formule een cel (J4) naar beneden gaat zonder dat J3 aangepast wordt. het zelfde bij J5, zodat er een optel som komt een totaal!

Beste Pim,

Hoe je een formule moet maken weet je wel. Wat je waarschijnlijk niet weet, is dat je een celverwijzing variabel kunt maken, maar ook vast kunt zetten.
Stel, ik heb in cel C1 de formule staan:
=A1. Dit is een verwijzing naar kolom A en rij 1.
Als ik deze formule kopieer naar C2, dan komt daar te staan: =A2; en als ik 'm kopieer naar D1 wordt het =B1. Dit komt omdat zowel de rijverwijzing als de kolomverwijzing variabel is.
Als ik daarentegen in cel C1 de formule zet =A$1, en deze kopieer ik naar cel C2, dan blijft de formule =A$1. Dit komt omdat ik de rij vast gezet heb. Kopieer ik deze formule naar D2, dan komt daar te staan =B$1 omdat de kolomaanduiding niet vast is maar variabel.
Je kunt ook de rij èn kolomaanduiding vast zetten:
=$A$1. Als je deze formule kopieert, blijft 'ie overal hetzelfde.
Probeer hier eens mee te spelen.

Richard

bedankt voor de actieve hulp maar,

$ teken is niet de oplosing

voorbeeld: =IF(kcoureur=B4;IF(kauto=C3;I3*H3))

er wordt uit 2 verschillende keuze menu's gekozen
-keuze menu 1 kcoureur: Bruins (B4)
-keuze menu 2 kauto: dalara (C3)

als dat zo is dan worden er 59 ronden (I3) gereden op circuit Assen van 3,9km (H3), hier komt 230km uit. die wil ik in cel J3 opslaan. en die moet niet meer veranderen.

DAN MOET ER NAAR DE CEL DAARONDER WORDEN GESPRONGEN (J4) OM DEZELFDE FORMULE UIT TEVOEREN

er wordt uit 2 verschillende keuze menu's gekozen
-keuze menu 1 kcoureur: Bruins (B4)
-keuze menu 2 kauto: dalara (C3)

als dat zo is dan worden er 45 ronden (I3) gereden op circuit Assen van 3,9km (H3), hier komt 176km uit. die wil ik in cel J4 opslaan. en die moet niet meer veranderen.

enz enz..zodat ik een totaal aantal km kan maken voor die coureur in de specifieke auto!

mvg Pim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan