• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

lijst met invoer mogelijkheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

muldeg

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2007
Hallo,

Ik heb een vraag mbt tot de mogelijkheid om een keuzelijst met invoer mogelijkheid te maken (een zogenaamde dropdown listbox met invoer). Als ik hiervoor de funtie datavalidatie gebruik heb ik niet de mogelijkheid reeds een of meerdere karakters in te voeren om een gerichtere keuze te kunnen maken uit de lijst. Ook heb ik geprobeerd een keuzelijst met invoer vak. maar krijg het niet voor elkaar om het invoervak te gebruiken.
Ik gebruik op dit moment excel 2007.

Heeft iemand een tip voor mij

Als je in een cel een keuze wilt typen, en je zet in dezelfde kolom in de rijen daarboven, onder mekaar alle mogelijkheden, dan vult Excel automatisch aan. Evt. verberg je die rijen. Is dat wat je bedoelt?

Je moet de werkbalk Werkset besturingselementen activeren (Beeld>Werkbalken) en vervolgens de keuzelijst met invoervak gebruiken. Bij Listfillrange in het eigenschappenvenster van het bestureingselement vul je de range in waar de gegevens in je bestand die in de keuzelijst moeten komen.

Groeten,

M.

Ik weet inderdaad dat als je begint te typen dat excel de tekst aanvult indien er reeds iets in het werkblad in ingevoerd maar dat is niet wat ik bedoel.

Mbt tot de tip over the keuzelijst met invoer vak was het me inderdaad gelukt om deze te vullen met waarden die ik in de keuzelijst zou willen zien. maar wat ik dan vervolgens naar op zoek ben is de mogelijkheid om:

1. of indien de lijst open staat een letter in te voeren zodat in de lijst direct gesprongen wordt naar alle mogelijkheden die met deze letter beginnen
    of dat ik in ieders geval het invoervak kan gebruiken om reeds een klein filter in te voeren op de keuze lijst, eventueel met wildcards

Gebruik je nu het keuzeformulier met invoervak uit de werkbalk Formulieren of uit de werkbalk Werkset besturingselementen?

M.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan