lijst met (ongeistalleerde) hardware

Status
Niet open voor verdere reacties.

5ie5ta

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2008
hoe kan ik een lijst opvragen met alle hardware, geinstalleerd en ongeinstaleerd.
Ik wil graag het merk en de versie weten want ik moet nieuwe drivers hebben voor windows xp voor de hp compaq 6720s

als iemand met deze laptop of hp in t algemeen ervaring heeft, weet je misschien ook of ik een hp update of ssm programmaatje kan gebruiken die automatisch de goede drivers in stalleert (en update) ?

alvast super bedankt!

Alles wat onder apparaatbeheer staat aangegeven met een geel uitroepteken/vraagteken is niet of niet goed voorzien van drivers

maar daar staat bij mij nergens bluetooth, terwijl er zeker bluetooth op deze laptop zit.

hier stond eerst vista op en ik heb er xp opgezet, maar de drivers werden niet automatisch geinstalleerd. ik heb ze dus gedownload en handmatig geinstalleerd. Maar er zijn meerdere drivers voor xp voor deze laptop gegeven voor verschillende merken en versie. (bijvoorbeeld 5 evrschillende network drivers) dit is de site:http://h20000.www2.hp.com/bizsuppor...sId=3442832&swLang=8&taskId=135&swEnvOID=1093

alles werkt behalve de bluetooth. en als ik hiervan de software probeer te installeren geeft hij dat ik bluetooth apparaat moet aanzetten, maar er is geen knopje voor dit apparaat.

wat kan ik nog meer proberen?

bedankt

Aanzetten van BlueTooth gaat ook niet middels een toets-combinatie??

En heb je wel als eerste, voor welke andere drivers dan ook, de chipset-drivers geinstalleerd en daarna eerst weer een keer opnieuw opgestart??

:o heh, uhm, nee niet echt. ik heb gewoon bijna heel die lijst geinstalleerd.van bovenaan begonnen. (chipset komt als 2e na audio) wist ik veel dat dat voor verschillende apparaten waren waarvan sommige ook niet in de laptop zitten :confused: :)

maarja, het werkt niet wel behalve de bluetooth. Ik heb er nu geen zin meer in om daar nog in te duiken. maar wel wil ik graag weten welke drivers ik de volgende keer nodig heb als ik mijn laptop weer ge formateerd heb.

bijvoorbeeld, op die site die ik heb gegegeven staan 5 network drivers. ook een hp wireless assistant. Maar ik weet nu dus niet welke ik nodig heb. Op dit moment staan onder apparaatbeheer Netwerkadapters de Broadcom 802.11g en intel 82562GT 10/100.
bij eigenschappen van de Broadcom staat PCIbus 16, apparaat 0, functie 0
bij eigenschappen van de intel staat PCIbus 0,apparaat 25,functie 0
bij allebei staat 'werkt correct'
is de ene drivers voor de bus en de andere voor de adapter zelf?

Deze dus?
http://h10010.www1.hp.com/wwpc/nl/nl/sm/WF05a/321957-321957-64295-89315-89315-3442832.html

Drivers staan hier:
http://h20000.www2.hp.com/bizsuppor...sId=3442832&swEnvOID=1093&taskId=135&swLang=7

Heb toevallig 2 weken geleden ook 2 HP laptopjes van XP voorzien, en ik kan je dus vertellen welke drivers je nodig hebt (althans welke ik nodig had).

» BIOS Niet aankomen.
» Driver - Audio Allebei.
» Driver - Chipset Allebei.
» Driver - Graphics Is er maar een en die moet je meenemen.
» Driver - Keyboard, Mouse and Input Devices Alles
» Driver - Modem Alles
» Driver - Network Alles
» Driver - Storage Allebei, misschien dat je de SATA drivers nodig hebt bij het installeren? Die had ik wel nodig, dus geslipstreamed met nLite aangezien ik geen floppy heb.
» Operating System - Enhancements and QFEs Niet
» Software - Internet Access
» Software - Multimedia
» Software - Security
» Software - Solutions
» Software - System Management

Software moet jezelf maar naar kijken.

oke hartstikke bedankt!
maar waarom heb je dan 2 wireless driver (1 van intel ander van Broadcom nodig)
hangt die broadcom samen met de broadcom software. Ik heb die software niet, maar toch ziet de laptop net werken via de windows wireless.

en 2 keer HP Quick Launch buttons? Dit zijn toch die (Fn) knopjes voor mute en numpad en die extra dingen? Maar waarom 2 bijna de zelfde drivers?

En heb jij ook ervaringen met die SSM (system software manager)?

Het bios heb ik trouwens wel geflashed. Ging perfect, maar wel onder vista gedaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan