• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lijst met regels afhankelijk van waardes uit meerdere kolommen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hela1966

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2009
Goedemorgen experts,

Na mijn laatste vraag ben ik gaan oefenen met rows() en count() maar onderstaande lukt me maar niet.

Welke formule kan ik gebruiken om een opeenvolgende lijst te maken (voorbeeld weergegeven in kolom F) waarbij de waardes uit C2 EN D2 worden verhoogd met een waarde uit resp B10 en B11?
Voor het resultaat dienen de laatste 2 waardes uit A2 te worden gezet.

Deze is vast een appeltje/eitje voor jullie, maar ik kom er weer eens niet uit :o

Een voorbeeldbestandje stuur ik mee.

Gr,
Hela

Bijlagen

Hoe wordt de code uit kolom F opgebouwd, ik zie geen logisch verband met de andere cellen.
Weet je zeker dat je voorbeeld klopt?

Goeiemiddag,

Voor opgave in een extern bestand dient elk outdoor/indoor item in een overzicht gezet te worden.

Ik heb het voorbeeld wat aangepast.

Nu zijn er 3 Outdoor items (BB51, BB52, BB53) en 2 Indoor items (dus BB11 en BB12)
Ik kan misschien beter zeggen, elk outdoor/indoor item moet uniek genummerd worden, waarbij outdoor altijd begint met 51 en indoor met 11.

In totaal dienen er dus 5 resultaten tevoorschijn "getoverd" te worden, zonder lege regels. Het kan nl best voorkomen dat 1 van de out/indoor velden leeg is.

Het totale aantal regels zou dus niet het totale aantal van outdoor/indoor mogen overschrijden.

Hoop dat je hiermee iets kunt (altijd lastig om het correct en volledig weer te geven)

Bijlagen

Yesssss!

Ik zat fout met die 51 en 11, moest natuurlijk rekenen met 49 en 9! Dom dom dom, maar blij dat ik m'n vraag gesteld heb.

Heel blij met jullie hulp, vriendelijk dank!

Gelukkig stond mijn 'gedachten-lezen-op-afstand' knop aan...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan