• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lijst met start en eind tijden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Confictius

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 okt 2002
Ik wil een lijst maken waarin ik mijn activiteiten kan bijhouden.

Kolom A: starttijden
Kolom B: eindtijden
Kolom C: activiteiten

De tijden wil ik graag dmv een macro laten invullen.

Met behulp van =TEKST(NU) enz lukt het me redelijk, maar wanneer ik in A2 een starttijd zet en later in B2 een eindtijd, dan wordt de starttijd in A1 ook weer aangepast naar NU en dat is niet de bedoeling.

Iemand een idee?

Ik wil een lijst maken waarin ik mijn activiteiten kan bijhouden.

Kolom A: starttijden
Kolom B: eindtijden
Kolom C: activiteiten

De tijden wil ik graag dmv een macro laten invullen.

Met behulp van =TEKST(NU) enz lukt het me redelijk, maar wanneer ik in A2 een starttijd zet en later in B2 een eindtijd, dan wordt de starttijd in A1 ook weer aangepast naar NU en dat is niet de bedoeling.

Iemand een idee?

Zet dit achter de code van het blad waarin je werkt:

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Column < 3 Then Target = Target
End Sub

Wigi

ALs je een formule maakt in exel, dan werkt ie bijde kanten op... helaas gaat dat dus waarschijnlijk niet....

Laatst bewerkt:
Zet dit achter de code van het blad waarin je werkt:

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Column < 3 Then Target = Target
End Sub

Wigi

Eventueel moet je het aantal rijen beperken. Met deze code worden ALLE formules in kolommen A en B omgezet naar hun waarden.

Confictius,
Naar ik aanneem wil je toch ook een datum gebruiken bij het invullen van de activiteiten.Kijk maar in het bestandje of je het wat vindt.

Bijlagen

We hebben op dit forum nooit te klagen gehad over de snelheid waarmee vragen worden beantwoord. Naar de laatste tijd gaat dat ongeveer met de snelheid van het licht. In een paar luttele minuten was ik alweer te laat.:p

We hebben op dit forum nooit te klagen gehad over de snelheid waarmee vragen worden beantwoord. Naar de laatste tijd gaat dat ongeveer met de snelheid van het licht. In een paar luttele minuten was ik alweer te laat.:p

Tja, een bestandje maken kost tijd he Cor. Kostbare tijd...

Confictius,
Naar ik aanneem wil je toch ook een datum gebruiken bij het invullen van de activiteiten.Kijk maar in het bestandje of je het wat vindt.

Je gebruikt wel de NU functie, wat de vraagsteller niet wenst. Daarom moet je jouw voorstel combineren met het mijne om tot een oplossing te komen.

Wigi

Je moet ook nooit minuten wachten... Aangezien iemand die een vraag stelt hooguit een minuut online blijft, en anders duurt het weer een uur voordat ie z;n antwoorden ziet minstens:p :p :p

Geen idee waarom ik de NU-functie niet zou willen gebruiken.

Ik heb jullie voorbeeld(en) bekeken, maar ook daarin wordt de starttijd aangepast aan nu zodra ik de eindtijd toevoeg, of zie ik iets over het hoofd...............

Joh, ik zie nu pas dat ik gepromoveerd ben tot Mega:), moet mn recente verjaardag zijn

Laatst bewerkt:
Alt-F11, dan de naam van het tabblad zoeken en dubbelklikken. Ik weet niet hoe jij dat genoemd hebt, dus kan geen specifieke info geven.

Ik heb het voorbeeld van CorVerm bekeken en met ctrl-T de formules blootgelegd. I see the point now. Blijft ook hier weer het probleem dat wanneer ik in A3 de datum invul de tijd in B2 wordt aangepast naar NU

I see the point now. Blijft ook hier weer het probleem dat wanneer ik in A3 de datum invul de tijd in B2 wordt aangepast naar NU

Confictius

no, you don't see the point

luister eens goed (lezen dus):

als je de NU functie gebruikt, zal die telkens veranderen wanneer je blad herberekend wordt door Excel. Wanneer wordt het herberekend? Bv. als je iets intypt zoals een formule, of je voert een zoekopdracht uit, ... als je "iets" doet wordt alles herberekend.

Het enige wat je kan doen, is wat ik je gegeven heb. Je kopieert mijn code, en plakt die in VBA editor achter het blad waar je in bezig bent. Je komt daar door op de tabbladtab (onderaan het werkblad) rechts te klikken, en kiezen voor "Code weergeven" (of iets dergelijks). Plak de code.

Alles wat je nu invult in kolommen A en B (dus kolomnummer < 3) wordt veranderd in de waarden.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan