• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lijst met Year To Date cijfers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pyrogic2020

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2020
Goedemiddag allemaal,

Ik krijg maandelijks een lijst met gegevens wat er per maand is gedraaid aan omzet en kosten. (Voorbeeld Tabblad "DATA TOTAAL")
Van deze cijfers moet ik een analyse maken inclusief toelichting. Voor de analyse gebruik ik bijgevoegd ontwerp. Nu heb ik in mijn tabblad "Maandcijfers" alle formules voor de maandelijkse cijfers (kolom C) met de begroting (kolom E) en het verschil ervan (kolom G) werkende gekregen.

Ik wil in kolom H in de gele cellen een formule hebben die, zodra ik de maand wijzig, de cumulatieve jaarcijfers tot de desbetreffende maand toont.
Voorbeeld: januari is alleen januari tonen, maar bij de maand juni moet de formule januari tot en met juni tonen.

Zie bijgevoegd sheet. Ik hoop graag dat jullie mij kunnen helpen! :)

Bijlagen

die totalen staan toch in kolom P van tabblad DATA TOTAAL?

voor H47 deze:
Code:
=SOMMEN.ALS('DATA TOTAAL'!P18:P201;'DATA TOTAAL'!A18:A201;A47;'DATA TOTAAL'!B18:B201;"Totaal: "&B47)
geeft het totaal van 1445

zie ook bijlage

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Dat klopt, maar dat zijn de eindtotalen, dus voor alle maanden.
Dit gaat dus niet werken voor de huur, die bijvoorbeeld al voor het hele jaar is gefactureerd. Ik heb al diverse zaken geprobeerd, echter zonder gewenst resultaat.

Ik heb het huidige Excelsheet op het moment niet bij me. Ik ga morgen kijken of de code kan werken! Je hoort van me.

Dat gaat met deze opzet niet lukken. W03.2 is niet te vinden in het blad 'DATA TOTAAL' hetzelfde geldt voor huisvesting. Dus hoe wil je dan iets vergelijken?

Om zoiets op te lossen heb je de functies SOM(), INDEX(), VERGELIJKEN() en VERSCHUIVING() nodig.

Hi VenA, als er een code niet te vinden is in DATA TOTAAL dan hoeft er geen resultaat weergegeven te worden. Dit kan ik dus makkelijk oplossen met een ALS.NB functie voor de bestaande formule. Als je met een formule kunt komen, mag je die altijd posten. Ik probeer morgen weer met een frisse blik dit probleem op te lossen.

Lijkt mij vrij nutteloos om zaken die niet gevonden kunnen worden niet mee te nemen. Dan kloppen de totalen uit de de twee sheets niet. Zorg er eerst voor dat de basis op orde is.

Oké, hier een nieuwe versie met een hulpkolom in kolom Q, zie bijlage

Bijlagen

Hey Haije, de formule werkt. Ik heb via een simpele formule hieronder jouw formule in mijn maandcijfers kunnen toepassen. Dank!

Code:
=SOM.ALS('DATA TOTAAL'!$A$18:$A$200;Maandcijfers!A40;'DATA TOTAAL'!$Q$18:$Q$173)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan