• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

lijst produceren op basis van voorwaarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sanders1983

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2019
Hallo,

Misschien een wat lange antwoord (oplossing) voor de volgende vraagstelling.
Ik wil een wat makkelijkere manier hebben om (in dit geval) te zien welke codes er in een werkblad staan (22-4-2019) die niet in een ander werkblad voorkomen (15-4-2019). Dit moet uiteindelijk in de werkblad uitdraai komen te staan in cel G2 en naar onderen.

Handmatig kan ik dit met duplicaten verwijderen doen en met verticaal zoeken en / of aantallen.als. Maar de uitdaging in Excel is altijd om het sneller en makkelijker (automatisering) te doen.

Alvast bedankt voor de antwoorden!

Sander

Bijlagen

Zoiets?
Code:
=ALS.FOUT(INDEX('22-4-2019'!A:A;KLEINSTE(ALS(AANTAL.ALS('15-4-2019'!$A$2:$A$24;'22-4-2019'!$A$2:$A$24)=0;RIJ($2:$24);9^99);RIJ(A1)));"")
Let op: dit is een matrixfunctie, d.w.z. afsluiten met Control+Shift+Enter.

Zie ook bijlage.

Bijlagen

Bedankt voor de reactie. Een lange en ingewikkelde formule.

Ik zoek eerlijk gezegd ook iets in de fomule een verwijzing naar cellen C2 en E2. En als ik nieuwe gegevens invoer in werkblad 22-4-2019 worden ze niet in de uitdraai getoond.

Bijlagen

Lang/ingewikkeld is een relatief begrip. Ik vind het wel meevallen. Het is een oplossing voor een probleem.

Je wilt verwijzingen naar C2/E2. Dat wordt de formule nog ingewikkelder... je wilt een tabbladnaam gebruiken als een gegeven. Daar komt bij dat de naam van het tabblad niet hetzelfde is als de waarden in C2/E2. De tabblad heten "22-4-2019" (tekst) en in cel C2 staat feitelijk 43577 (de datumwaarde waarmee Excel rekent). De functie INDIRECT kan ook niet gebruikt worden omdat dan de matrixfunctionaliteit verdwijnt. Is er een optie dat je je datastructuur anders gaat opzetten?

En nee, natuurlijk worden de extra waarden op deze manier niet in de uitdraai getoond. Je hebt de bereiken niet aangepast in de formule. Je voert extra waarden in op rij 25. De formule gaat tot rij 24 zoals je wellicht kunt zien in post #2.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan