• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lijst splitsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Iejoor

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2007
Goedemiddag
ik heb regelmatig lange lijsten die ik moet splitsen aan de hand van één kolom, per vertegenwoordiger. Deze lijsten moet ik splitsen in verschillende bestanden.
Dit kan ik natuurlijk met filter doen en dan selecteren, maar heeft iemand een snellere methode?
Naam van het bestand dat dan automatisch gegenereerd wordt : zou mooi zijn als dit de naam van de vertegenwoordiger is (dus het veld waarop geselecteerd wordt)
ben benieuwd, zou mij een hoop werk schelen :shocked:
groet

Laatst bewerkt:
Ik heb iets gelijkaardigs gemaakt splitsen naar tabbladen.

Zie mijn site www.wimgielis.be, dan Excel, dan VBA-code, dan Tijdsbesparend : Splits kolom naar tabbladen.

Dit zal al wel een eerste aanzet zijn.

Wigi

splitsen in bestanden

Thanks, kan idd 1e stap zijn, maar dan is het nog niet gesplitst in aparte bestanden

enig idee?
alvast bedankt

Ga zelf eens aan de slag, dan kunnen we daarna nog altijd assisteren bij onoverkomelijke moeilijkheden.

bedankt voor je reactie

ik ben al dagen aan het zoeken maar kom er niet uit.
Vandaar dat ik hier de vraag had gedropt. Je opmerking Ga zelf eens aan de slag snap ik niet helemaal :shocked:

mocht iemand de oplossing hebben- graag!

Andersom zoek ik overigens ook nog: van div. kleine bestanden weer 1 groot bestand maken.

groet

Andersom zoek ik overigens ook nog: van div. kleine bestanden weer 1 groot bestand maken.

Als je alle kleine bestanden opent dan kun je alle werkbladen van elk bestand kopieren of verplaatsen naar een nieuw bestand.

Je kunt dit eens proberen :

Code:
Sub splitNsave()
 Dim ws, wb
 For Each ws In ThisWorkbook.Worksheets
   ws.Copy
   ActiveWorkbook.SaveAs Worksheets(1).Name
   ActiveWorkbook.Close
 Next
End Sub

Dit maakt van elk blad een bestand en worden in Mijn documenten gezet.

En voor het splitsen van de vertegenwoordigers zou je dit kunnen gebruiken:

zie bijlage.

Pierre

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan