Lijst Systeemvakpictogrammen opschonen, hoe ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

jodelo

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2007
Berichten
87
Hallo allemaal:
Ik ben al dagen op zoek naar een antwoord op de vraag die ik in de titel van deze topic heb geplaatst. Er staan in de lijst van systeemvakpictogrammen een hoop programma's die niet meer op mijn PC aanwezig zijn. De lijst is oproepbaar via het pijltje omhoog rechts in het systeemvak en dan klikken op aanpassen. Hoe kan ik de ongewenste entries uit deze lijst verwijderen??
Ik heb al van alles geprobeerd zoals o.a. het opschonen van het register en defragmentatie hiervan. Maar niks helpt, alle pictogrammen blijven gewoon zichtbaar.

Kan iemand mij hiermee van hulp zijn ?
Ik zou het zeer waarderen als iemand hiervoor een oplossing weet.

Groeten Jodelo
 
Laatst bewerkt:
Dat is een klusje voor de Register-editor. Combineer [Wndowstoets+r] -> typ: REGEDIT.

Zoek vervolgens deze sleutel op:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\LocalSettings\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\TrayNotify Op die plek aangekomen, moeten deze twee parameters worden weggegooid:
  1. IconStreams en
  2. PastIconStream
(zie afbeelding) .
Vervolgens de PC afsluiten en opnieuw starten

204554_AFBEELDING_1.JPG
 
Oke Dorado ik ga het vanavond uitproberen en laat nog even weten of dit de oplossing is. Alvast bedankt.
 
Hoi Dorado:

Sorry voor de late reactie, maar ik ben plotseling voor mijn werk een aantal dagen weg geweest en had daarna vergeten dat ik de vraag gesteld had.
Dit was niet de oplossing, de ongebruikte programma's blijven nog steeds in de lijst verschijnen.
Vreemd is dat 1 programma wel weg is uit de lijst maar een stuk of 9 staan er nog steeds in.
Ik denk dat ik er maar mee moet leren leven, toch bedankt voor je hulp.
Hiermee zet ik m op opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan