• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lijst uit database en meerde gegevens filteren, tip gevraagd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Muiter

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2008
Ik heb een bestaand Excel document. Hierin worden via ODBC een een lijst geïmporteerd uit een SQL database. De eerste lijst bevat id + klantnaam + adresgegevens. De 2e lijst bestaat uit id + naam + klantid

De 2 lijsten zijn gekoppeld, als ik in de eerste lijst een klantnaam selecteer dan wordt het bijbehorende id aan de lijst met contactpersonen en worden alle namen gefilterd met het juiste klantid.

Dit werkt zonder problemen in één werkblad, maar hoe moet ik omgaan met meerde werkbladen in één document? Ik kan niet zomaar de query's kopieëren.

Iemand een tip? Misschien de complete lijst met klanten en contactpersonen binnenhalen en zoeken op hetzelfde klantid?

Graag enige hulp.

Iemand een idee?

Een ander optie is beide lijsten in zijn geheel laden.
Maar dan moet ik bv uit een lijst van 700 regels bv 5x nummer 65 zoeken en ik een lijst zetten. Hoe kan ik dat doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan