• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lijst uit een excel werkblad Koppelen aan een lijst uit een andere excel werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zafar

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2008
Berichten
67
Beste mensen graag uw hulp bij het volgende:

Betreft: 1 excel document, met daarin 2 werkbladen.
Ik heb op blad 1 een lijst gemaakt om gegevens in te vullen. Nu heb ik en tweede lijst gemaakt op blad 2 die voor bepaalde kolommen alleen gekoppeld is met een simpele (= is gelijk aan formule).
Dus: in de lijst van blad 2 komt er een formule te staan =Blad1!A3 . Nu had ik gehoopt dat elke keer als ik mijn lijst in blad1 bijwerkt (Er komen regels erbij, dat er in de lijst in blad twee automatisch ook een regel wordt toegevoegd, met daarin meteen ook dezelfde formule.
Dus: Als in blad1 een nieuwe regel aanmaak met gegevens in rij A4, dan zie ik automatisch in Blad2 dat er in me lijst een nieuwe regel is aangemaakt met de gegevens uit Blad1!A4.


Dit gebeurd namelijk niet automatisch en ik had gehoopt dat iemand weet of dit wel kan op een makkelijke manier? Hoop dat het een uitdaging wordt!!

Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben geweest in het formuleren van mijn probleem, anders hoor ik het wel !!

BIj voorbaat dank!!

Zafar
 
Zafar,

Verander
in
Code:
=als(isleeg(Blad1!A3);"";Blad1!A3
en trek die op blad2 een eind naar beneden. Je ziet dan geen nullen, maar bereikt wel wat je wilt.
 
Zafar,

Verander in
Code:
=als(isleeg(Blad1!A3);"";Blad1!A3
en trek die op blad2 een eind naar beneden. Je ziet dan geen nullen, maar bereikt wel wat je wilt.

Hey Rob,

ThnQ voor je reactie. Het werkt wel goed :thumb:.

Gr.

Zafar
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan