• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

lijst uitbreiden van A tot ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

brandsmurft

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2019
Berichten
8
Hallo,

Vraag op blad 1 heb ik een lijst met A tot K in kolom B(zie voorbeeld 1) als ik op kolom E punten invul wordt er gesorteerd van hoog tot laag in kolom G, kolom F geeft de plaats 1 t/m 11, ook dubbele cijfers worden neergezet in kolom G, in kolom G en H staat de formule.

Ik wil de lijst uitbreiden van A tot ??? ( zie voorbeeld 2)hierbij heb ik de formules gekopieerd, bij invullen punten sorteert hij niet meer en zet A tot en met ??? op dezelfde plaats in als in kolom B, bij dubbele punten geeft de formule een fout, heb van alles geprobeerd maar kom er niet uit.

Wie weet raad.

Al vast bedankt.

Met vriendelijke groet,
 

Bijlagen

  • Voorbeeld 1.xlsm
    26,1 KB · Weergaven: 19
  • Voorbeeld 2.xlsm
    12,4 KB · Weergaven: 25
Je bent al in het Excel forum. Een topic titel "Excel" noemen lijkt mij dan ook niet handig, ergo, topic titel aangepast.
 
Een voorbeeldbestand zonder kolomkoppen en zonder relevante data en verstopte formules zonder de verwachte uitkomst is niet echt handig. Mogelijk bedoel je het zo.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld 2 (1).xlsm
    13,7 KB · Weergaven: 28
Hallo VenA,

Bedankt voor je reactie, is inderdaad wat ik bedoelde, ik had ook al geprobeerd met de accolade voor en achter de formule maar kreeg een vastloper, dus ging bij mij het lampje uit.

Het is inderdaad een beetje kale opzet, maar ik wilde het zo klein mogelijk houden.

Ben er ontzettend mee geholpen, mijn dank voor de oplossing.

Prettige dagen.

Vriendelijke groet,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan