lijst uitprinten in word

Status
Niet open voor verdere reacties.

lucmertens

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2000
Berichten
187
Ik heb een lijst die ik wil uitprinten maar hij is te breed , hoe krijg ik hem in word toch voledig geplakt en uitgeprint? De tekst mag kleiner worden..
Groeten luc
 
Misschien lettertype een paar punten kleiner zetten...of bij afdrukken kiezen voor "tekst passend maken"...
 
Neen dat lukt niet ik moet het eerst kunnen plakken in word zodat het volledig zichtbaar is en dat lukt me niet !!
 
In welk programma is de tabel wel zichtbaar, kan je niet gewoon van daaruit printen?

Als je hem toch in Word wilt plakken, zou je kunnen proberen in Word bij Bestand/Paginainstelling de paginering op liggend te zetten.
 
:confused:
Ja, die vraag is wel belangrijk: waar komt die lijst uit?

Uit een ander programma (en dan welk)? In dat geval zou ik verwachten dat Word de grootte van de tabel aanpast aan het papierformaat, of de tabel verdeelt over twee of meer pagina's. Niet wat je wil, maar is ws wel op te lossen, als maar bekend is uit welk programma.

Of is het een gescande lijst, die je als plaatje in een document wilt opnemen? Dan is er weer een andere oplossing (zelfs meerdere) denkbaar.

Graag even preciezere informatie. ;)
 
Het gaat hier om een beursportefeulle , gecopieerd uit internet exp. hier heb je verschillende waardes achtereen zooals aankoopdatum,aantal, waarde,dagwaarde,gestegen procent enz...maar dit achtereen is een lange tekst op een lijn.Om dit overzichtelijk te houden moet wel alles achtereen staan.
Hopelijk begrijp je me nu beter !!!
 
Als je de tabel niet kan verkleinen in words zou ik het eerst via Excel doen.

Daarna passend maken aan Words en dan kopieren naar Words.

je zou er ook een figuur van kunnen maken in Excel
en dan importen in Words
Hier kan je het na wenze aanpassen.

mvg,
Ferran
 
Ok Luc, ik denk dat ik begrijp wat je zoekt.

Als het niet helpt om je A4 liggend te maken (Bestand>paginainstelling>papierformaat) kun je het op een ietwat bewerkelijke manier ook bereiken.

Kies als papierformaat A3 (liggend). Als dat niet standaard in je printerdriver zit kies je voor 'aangepast formaat' en geeft de maten handmatig op. De mededeling dat je buiten de printermarges komt met de knop 'negeren' beantwoorden.

Als nu je tabel (duurt wel even om het te converteren merkte ik, maar geduld is een schone zaak) in Word zit selecteer je de hele tabel en verkleint het lettertype. Daarna laat je (via Tabel>autoaanpassen>aanpassen aan inhoud) de tabel kleiner maken.
De verkleinde tabel kopieer je in een A4 document.

Het is omslachtig, maar het werkt wel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan