Lijst van bestanden in map

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dworkin

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2007
Hello allen:),

Ik ben momenteel voor mijn eindwerk een verwerkingsprogramma van gegevens aan het maken voor het kalibreren van thermokoppels.

Momenteel heb ik het meeste al verwerkt. Maar nu zou ik de gegevens (verschillende tab bladen, elk met gegevens van een ander element.) willen exporteren naar een andere werkmap. aangezien er meerdere proeven met de zelfde elementen gebeuren en deze op verschillende dagen zou ik in een bepaalde map per element(thermokoppel hier) alle gegevens willen samenbundlen. Hiervoor zou mij programma dus moeten zoeken in een hoofdmap of er al een map met de naam van het element bestaat en zo ja deze er dan inzetten, en zo neen een nieuwe maken. Mijn vraag is nu, hoe kan ik het beste controleren of een file/map met deze naam al bestaat of dat er een nieuwe moet gemaakt worden?

Alvast bedankt,
Dworkin

Zie bij Dir Function in de VBA helpfiles en ook het voorbeeld dat daar staat.

ok crap, sorry, dit had ik zelf moeten vinden in die help:D Maar zeer bedankt;)

Wanneer ik nu een file wil opslagen in een onbestaande map, krijg ik wel een melding dat dit niet kan omdat deze map niet bestaat. Is er dan een functie om eerst deze map te maken? of kan ik dit met een optie of zo zetten dat deze automatisch gemaakt wordt als ze er niet is? hem al verschillende help zoeken gedaan zoals new map, map, folder,.. maar kan het niet vinden..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan