Lijst van tabbellen (ik hoop dat ju

Status
Niet open voor verdere reacties.

Swiertje

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2007
Ik ben bezig aan een html site en ik wil graag producten aanbieden, ik heb een tabel met 20 rijen.

Nu komt het:

Ik heb dus een tabel met 20 rijen helemaal volstaan met producten , maar ik wil er 1 bij hebben, dan moet er dus een blz bij zodat alle producten een plaatsje opschuiven zodat dat ene product er boven bij komt. Hoe doe ik dat?

Wie snapt het?

Voor degene die het nog niet snappen (niet gek , want ik kan het moeilijk uitleggen)

Markplaats.nl is eigenlijk een soort voorbeeld, als je daar een advertentie plaatst schuive alle advertenties een plek op zodat jou advertentie bovenaan staat. Hoe doe ik dat? Alles handmatig kopieren en plakken en dat 20 x, er moet wel een andere manier zijn. Graag uitleg.

Als je het nu nog steeds niet snapt, zeg dan maar aan mij wat je niet snapt ;)

Bedankt :thumb:

PS : Die titel is een beetje fout gegaan, maar die kan ik niet meer veranderen, sorry.

Laatst bewerkt:
Wil je nu een kolom of een rij er bij hebben ?

Uit je verhaal zou ik zeggen een rij

Ik zou zeggen een rij. Als je je producten in een database hebt dan hoe je maar één rij te maken, de loop in de (asp, php, oid) code zorgt voor het kopieren. Maar daar moet je wel eerst het eea over lezen voordat je daarmee gaat beginnen.

Laatst bewerkt:
Ik zou zeggen een rij. Als je je producten in een database hebt dan hoe je maar één rij te maken, de loop in de (asp, php, oid) code zorgt voor het kopieren. Maar daar moet je wel eerst het eea over lezen voordat je daarmee gaat beginnen.

Laten we ons maar niet druk maken over rijen of kolommen, gewoon 20 producten onder elkaar. en als ik 1 product erbij wel dat ik niet steeds die 20 producten moet verschuiven. Dat wil ik graag doen in html

Ik lees niets over het gebruik van een sql database of wat dan ook, maar een simpele pagina via htm(l)
Dan zou ik toch een rij toevoegen lijkt me.

Waar bewerk of edit jij je pagina mee ?
Als je Frontpage gebruikt is het bijvoorbeeld erg simpel, ga op de rij staan waar jij een rij boven wilt hebben en klik bij Tabel / Invoegen / Rijen of kolommen op boven selectie

Laten we ons maar niet druk maken over rijen of kolommen, gewoon 20 producten onder elkaar. en als ik 1 product erbij wel dat ik niet steeds die 20 producten moet verschuiven. Dat wil ik graag doen in html

ASP of PHP zijn script talen voor HTML, zij zorgen er dus voor dat je niet alles hoeft te verschuiven. Je kunt natuulijk ook handmatig net onder de <table> tag een nieuwe <tr> invullen

Code:
<!-- Originele tabel -->
<table>
  <tr>
     <td>Rij 1</td>
  </tr>
  <tr>
     <td>Rij 2</td>
  </tr>
</table>

<!-- Nieuwe tabel -->
<table>
[B]  <tr>
     <td>Rij 0</td>
  </tr>[/B]
  <tr>
     <td>Rij 1</td>
  </tr>
  <tr>
     <td>Rij 2</td>
  </tr>
</table>

Ik lees niets over het gebruik van een sql database of wat dan ook, maar een simpele pagina via htm(l)

Heb je gelijk in, ik ging er al meteen van uit dat de aangeboden producten zouden wijzigen :)

Dan zou ik toch een rij toevoegen lijkt me.

Waar bewerk of edit jij je pagina mee ?
Als je Frontpage gebruikt is het bijvoorbeeld erg simpel, ga op de rij staan waar jij een rij boven wilt hebben en klik bij Tabel / Invoegen / Rijen of kolommen op boven selectie

Ik gebruik Dreamweaver, maar als nou de blz vol is hoe ga ik dan naar de volgende blz? En wat houdt een sql database eigenlijk in? Waar kan ik meer informatie daarover vinden?

Een database zal je zowiezo op een webserver moeten draaien.
Dat kan lokaal, maar ook bij een host als deze dit tenminste ondersteund.

En je moet je verdiepen in een scripttaal PHP bijvoorbeeld.

Een htm pagina raakt niet gauw vol, je kan ik geloof eindeloos door blijven scrollen naar onderen.

( Eigenlijk nooit geprobeerd hoelang dat goed gaat ) Maar met een tabel met inhoud zal zo'n bestand op een gegeven moment wel erg groot worden )

Als je pagina weergave wilt zou je je toch eens moeten gaan verdiepen in PHP en het gebruik van een database, bijvoorbeeld MySql

Je verdiepen in PHP en MySQL. Typ die dingen maar eens in op Google, succes.

Een htm pagina raakt niet gauw vol, je kan ik geloof eindeloos door blijven scrollen naar onderen.

( Eigenlijk nooit geprobeerd hoelang dat goed gaat ) Maar met een tabel met inhoud zal zo'n bestand op een gegeven moment wel erg groot worden )

Daarom ja;)

Als je pagina weergave wilt zou je je toch eens moeten gaan verdiepen in PHP en het gebruik van een database, bijvoorbeeld MySql

Ga ik doen bedankt !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan