• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

lijst van tabbladen als lijst in formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

LisaAlberta

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2012
Hoi,

ik heb een bestand waarin roosters gemaakt worden. Per persoon is er 1 tabblad met het rooster. Deze tabbladen hebben de namen van de personen (zonder punten of spaties).
Nu wil ik graag op een formulier een lijst van deze tabbladen laten zien, waarbij ook meteen doorgeklikt kan worden naar het betreffende tabblad.
Iemand enig idee?

Alvast bedankt,
LisaAlberta

Nog een aanvulling: Het aantal personen/roosters/tabbladen is variabel, dat ligt aan de grootte van de afdeling.
Alvast bedankt,
Lisa

Zonder voorbeeldbestand.
Een userform met een combobox.

Code:
Private Sub ComboBox1_Change()
 Application.Goto Sheets(ComboBox1.ListIndex + 1).Range("A1"), True
End Sub

Private Sub UserForm_Initialize()
Dim i As Long, sq As String
  For i = 1 To Sheets.Count
   sq = sq & vbLf & Sheets(i).Name
  Next i
     ComboBox1.List = Split(Mid(sq, 2), vbLf)
 End Sub

Laatst bewerkt:
Wat bedoel je met formulier ?

Jouw optie is in ieder werkblad al beschibaar, linksonderaan van het scherm, rechtermuisknop

@HSV

Het mooie van de methode .List is dat Combobox.clear overbodig is.:)

ComboBox1.List = Split(Mid(sq, 2), vbLf) lijkt me voldoende

AppActivate ("Microsoft Excel") lijkt me overbodig

Laatst bewerkt:
@snb,

1) Ach natuurlijk, het overschrijft het.
Bedankt; aangepast.

2) sq is een string, dus horizontaal, hoe is het dan mogelijk dat het verticaal in de combobox komt zonder transpose?
Het werkt uiteraard zonder transpose, dank daarvoor.

3) is in dit geval ook overbodig in 'vbModeless'.
Behalve als er in het bestand een dubbelklik-event aangeroepen moet worden; ook aangepast.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie antwoorden, maar ik kom er nog niet helemaal uit. Ik heb nog nooit met formulieren gewerkt in Excel, dus het is nog een beetje zoeken.

Nu wil ik graag nog een soort van bedieningspaneel maken voor de gebruiker. We hebben afdelingen met 150 mensen, dan is scrollen geen optie meer. De rechtermuisknop linksonderin is bij de meeste gebruikers niet bekend.

In dat bedieningspaneel kun je dan doorklikken naar de verschillende tabbladen (lees personeelsleden) en een aantal macro's (die ik nog wil maken). Maar ik heb de formulieren nog helemaal niet onder de knie om eerlijk te zijn. Wil iemand me stap voor stap uit leggen wat ik waar moet doen?

alvast bedankt voor jullie hulp

Lisa

Het uploaden van het bestand wil niet lukken helaas, het is als zip bestand ook nog te groot. :/

Druk Alt+F11 en je komt in de Vb-editor.
Klik op Menu 'Invoegen'; kies voor een Userform.
Bij de werkset kun je de gewenste besturingselementen toevoegen.

Hoi,

deze vraag was opgelost, het werkte...
in de laatste versie van 4-9-12 werkt het echter niet meer, en ik heb geen flauw idee waarom niet. Ik heb natuurlijk dingen aangepast en toegevoegd enzo, en daar zal wel iets mis gegaan zijn. Voor zover ik kan zien zijn alle relevante stukken precies hetzelfde... maar de realiteit is dat het niet werkt in de laatste versie.
WERKT NIET ==> http://www.mijnbestand.nl/Bestand-YDNEM7HIWJSW.zip
WERKT WEL ==> http://www.mijnbestand.nl/Bestand-UFNCPYICDLEY.zip

kan iemand mij helpen en mij vertellen wat ik waar aan moet passen zodat het weer werkt en tegelijkertijd alle toegevoegde functionaliteit ook bewaard blijft?
Liefst wil ik nog een klein stukje functionaliteit toevoegen, als je vanuit de combobox naar een tabblad springt, dan graag ook meteen naar de dag van vandaag (of als het nog geen 1 jan is, naar 1 jan).

Alvast heel erg bedankt!
groetjes Lisa aka dom blondje

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan