lijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

patje8

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2005
Ik heb een database gemaakt met daarin een tabel met de werknemers en een tabel met de opleidingen.

Is zou ik graag een formulier hebben waar ik per opleiding de werknemers kan selecteren die deze opleiding hebben gevolgd.

Hoe doe ik dit?

Ondertussen wel maar bij het formulier "Inschrijving1" verschijnen nog steeds dezelfde namen.

Je zal een Formulier met een subformulier moeten hebben.

Kan je eens een voorbeeld van je database hier plaatsen?

Ik heb je bijlage even bekeken. Ik zie daar geen enkele relatie tussen je tabellen. Je zet een primairy key op "Naam",Niet aan te raden, Want wat gebeurt er als bepaalde personen, "Huis Piet" en "Huis Jan" heten. Dan krijgje foutmeldingen.

Dus ga even structueel te werk. Gebruik een "ID" al prim. key. enz....

Ondertussen heb ik al relaties gemaakt tussen de tabellen en een ID bijgevoegd als prim. key.

Het lukt me nog steeds niet om 2 verschillende namen aan de duiden op het inschrijvingsformulier.

Het is de bedoeling dat ik een opleiding kan kiezen en daar een datum bijzet in een tekstvak en dan de werknemers kan aanduiden die deze opleiding hebben gevolgd.

Heb dit al geprobeerd op de werknemers te selecteren met een keuzelijst met invoervak en dit lukt prima waar hierbij kan ik geen meerdere keuzes maken. Via aan keuzelijst kan ik meerdere keuzes maken maar hij onthoud deze niet.

Geplaatst door patje8
Het is de bedoeling dat ik een opleiding kan kiezen en daar een datum bijzet in een tekstvak en dan de werknemers kan aanduiden die deze opleiding hebben gevolgd.

Heb dit al geprobeerd op de werknemers te selecteren met een keuzelijst met invoervak en dit lukt prima waar hierbij kan ik geen meerdere keuzes maken. Via aan keuzelijst kan ik meerdere keuzes maken maar hij onthoud deze niet.

Dat zou best kunnen. Je maakt wel een 1 op veel relatie, maar je dwingt geen referentiele integriteit af. Klik op uw relatie, en kies bewerken. Vink nu de onderste 3 vakjes ook aan. Zodanig dat je nu kan bewerken en verwijderen. Maar stuctueel ben je er nog niet. Ik heb eigenlijk weinig tijd nu, misschien vanavond even deftig bekijken.

Heb je soms al tijd gehad om mijn database eens te bekijken?

Jandorie, dat is helemaal vergeten. sorry.
Ga morgen even kijken. Zal een briefje op ùijn monitor plakken.

Is het mogelijk om gegevens dat ik in een tabel invoeg automatisch in een label komen op een andere form?

Geplaatst door patje8
Is het mogelijk om gegevens dat ik in een tabel invoeg automatisch in een label komen op een andere form?

Heb al een paar dagen last met Acces, wil bepaalde zaken niet doen, maar ik zet straks wel even een testje hier.

Ja, zoals ik al zei, nog altijd probleem met Acces. Weet eigenlijk niet wat er aan de hand is, sommige van van mijn facturatieprgs. werken ook niet meer. In bijlage vind je het progje, maar is zeker niet naar mijn zin.

In formulier1 vul je de namen in van de werknemer. In formulier 3 klik je op de desbetreffende naam en in het subformulier de datum ed...

Bijlagen

Wat als er nu meerdere personen die opleiding hebben gevolgd?? Moet ik deze dan één voor één in een record zetten?

Wel kijk, in formulier 1 vul je de namen in, voor de personen die een opleiding willen volgen. Je kan dan in formulier 3 de naam kiezen en daar de opleiding en datum invullen. Zo kan je perfect zien, welke persoon, welke opleidig heeft gehad. Als je de persoom gekozen hebt, ga je in het subformulier, gewoon verder. met de tab toets tot je in het onderstaande veld komt, en vul maar in. Voor die betreffende naam, worden dan alle opleidingen getoond.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan