• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robvanraak

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2006
In het kader van een werkstuk over betonberekeningen heb ik een vraag in verband met het maken van een lijst. Het is de bedoeling dat een gebruiker een betonsterkteklasse selecteert uit volgende mogelijkheden: C20/25, C25/30, C30/37,... Nadat de gebruiker zijn keuze gemaakt heeft, bijv.: C25/30 zou ik automatisch verder willen rekenen met de cijferwaarde 25 (gewoon de waarde 25 in een nieuwe cel laten verschijnen is voldoende).
Weet iemand hier een oplossing voor?

mvg

Rob

Als die keuzes steeds dezelfde vorm hebben kan dit met:

Code:
=deel(a1;2;2)

Blijft er de eerste cijfercombinatie over van de code in A1

Cobbe

Dat lost in ieder geval al een deel van de vraag op :)
Nu blijft er nog een ander probleem over. Ik kan een lijst maken zodat de gebruiker een betontype als C25/30 kan kiezen. Alle waarden uit deze lijst nemen echter een cel in beslag. Ik kan dus onmogelijk op voorhand verwijzen naar een keuze uit de lijst.

Dat los je op met een dropdownlijst.

Cobbe

Laatst bewerkt:
Nog één klein probleempje. Hoe kan ik het gegevensbereik van de lijst aanpassen? als ik de lijst naar een ander werkblad kopiër weet ik niet hoe ik dit kan aanpassen.

mvg

Rob

Je kunt de keuzelijst ook op een ander blad zetten, echter moet je dan met een naam werken.

Nu staat de lijst 'code' op blad2 en is dynamisch.
Je kunt gewoon items bijvullen of weghalen.

Cobbe

Laatst bewerkt:
Dat is misschien wel de best oplossing. Zou je misschien ook eens kort kunnen omschrijven welke bewerking je moet uitvoeren om tot die dynamische verwijzing te komen. Ik ben namelijk niet erg vertrouwd dit onderdeel.

Alvast bedankt Cobbe

Het grote probleem is het icoontje waarop je moet klikken om de vervolglijst te krijgen. Hoe verkrijg je dit ?

mvg

Rob

Heb een en ander proberen duidelijk te maken in het bestandje.

Suc6, Cobbe

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan