• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lijsten maken in andere tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dummy2013

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 apr 2013
Berichten
4
Binnenkort komen de inschrijvingen van ons kamp binnen. Het gaat om zo'n 70-tal leden die telkens voor 2 workshops kunnen inschrijven. De allerkleinsten krijgen een initiatie van alle sporten. Ik maak steeds een excel-lijst om aan te vinken wie betaald heeft en welke opties ze kiezen. Nu zou ik graag aan de hand van die ene grote lijst, automatisch lijsten per sport willen aanmaken zodat geen uren manueel die lijsten moet maken. Helaas is mijn kennis van excel heel basic.
Je vindt een voorbeeld in bijlage. Wie kan mij helpen?
Alvast bedankt!!
Bekijk bijlage Ledenlijst.xlsx
 
Pas een filter toe, kopieer de relevante cellen en plak die op de betreffende bladen. Dit voorkomt een serie ingewikkelde formules.
 
Heb ik geprobeerd, maar ik kreeg niet het gewenste resultaat. Kan natuurlijk ook komen door mijn eerder beperkte kennis van excel. Toch bedankt!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een andere opmaak.
In het invoerblad geef je de gegevens in. Het sportonderdeel kies je met validatie.
Druk op de knop en alles wordt naar het juiste tabblad gecopieërd.

NADEEL: Iemand die aan twee kampen meedoet, moet je dan ook 2 x ingeven.

Bekijk bijlage 181760
 
Laatst bewerkt:
Dat is inderdaad wat ik bedoel, maar ik heb nu geen algemeen overzicht van alle deelnemers. Elke deelnemer neemt ook deel aan 2 workshops. Op deze manier moet ik elke deelnemer tweemaal ingeven. Op zich is het natuurlijk wel handiger dan nadien alles manueel in te geven. Bedankt voor het denkwerk!
 
Totaal andere lay-out
Op blad1(lijst) vul je alle gegevens in.
De hulpkolom en de hulpcel maak je onzichtbaar door die kolommen te verbergen

Op blad2(gegevensvalidatie) kan je door in cel A1 het sportkamp te selecteren een lijst oproepen.
Die lijsten kan je dan eventueel afdrukken met een knop.

De formules kan je gewoon doortrekken naar onder

Bekijk bijlage 181832
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan