• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

lijsten sorteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

avdhorst

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2005
Als beginnend excell gebruiker loop ik tegen nogaal wat vraagjes op, een hoop lukt wel maar een aantal dingen niet.

Heb apart blad gemaakt met lijsten. een lijst klanten een lijst klantnummers. kun je deze koppelen met het sorteren. dus als ik de lijst met klanten verander moeten de klantnummers dus wel bij de juiste klant blijven.

Kort gezegt lijst a moet gekoppelt worden aan lijst b

Als beginnend excell gebruiker loop ik tegen nogaal wat vraagjes op, een hoop lukt wel maar een aantal dingen niet.

Heb apart blad gemaakt met lijsten. een lijst klanten een lijst klantnummers. kun je deze koppelen met het sorteren. dus als ik de lijst met klanten verander moeten de klantnummers dus wel bij de juiste klant blijven.

Kort gezegt lijst a moet gekoppelt worden aan lijst b

En als je ze nu eens beide selecteert en dan het sorteren erop toepast?

Staan de lijsten naast mekaar trouwens?

Wigi

Met zulke antwoorden komen we geen stap vooruit. Mij niet gelaten, maar als jij een deftig antwoord wil, zal je toch wat meer gegevens moeten verstrekken over wat je nu doet. Zeker gegeven het antwoord van Brunniepoo.

Wigi

Sorry voor de late reactie maar ik ben een tijdje weggeweest...............

Het is gelukt.

Nu wel weer een vraag over het sorteren................
Ik heb nu per regel de kleur veranderd om het na het printen duidelijker te maken. Echter als je kolom a opvolgorde sorteert en dan de kleur instelt, als je hierna kolom b sorteert ben je deze om en om kleur kwijt, want deze wordt meegesoorteerd,wat moet ik doen?

rijen om beurt van kleur veranderen

als je volgende formule gebruikt bij voorwaardelijke opmaak, krijgen alle even rijen een rood kleurtje:
=(EVEN(ROW())-ROW())=0.

zie voorbeeld hierbij

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan