• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

lijsten trekken

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefano

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2004
Hoi , hallo,

Ik beschik over een tabblad met een lijst proeven en hun respektievelijke analyseresultaten. De proeven worden herhaald in de lijst :

monster 1.....proef 1.......15.0
monster 2.....proef 7.......33
monster 1.....proef 5.......78.0
etc etc,

maw verschillende monsters in kolom a en verschillende testen in kolom b.

Ik zou nu automatisch een lijst willen maken zodat de analysresultaten van monster 1 en proef 1 op tabblad 2 komen te staan, monster 1 en proef 2 op tabblad 3, ....

Kan dit ? Kunnnen jullie dit ?

dank bij voorbaat voor julie reactie,

stefano

Laatst bewerkt:
klik op cel waar uitkomst moet komen

druk op "="

klik op cel waar de invoer vandaan moet komen

( met andere woorden, klik op tabblad, klik op cel)

druk op enter

niet zo eenvoudig

gius,

dank voor je reactie, maar de bedoeling is wel dat die lijst automatisch aangemaakt wordt, aangezien er dagelijks nieuwe resultaten bijkomen. Dus telkens "=" en klikken is niet zo'n goede oplossing !

toch bedankt

je legt de relatie 1 keer, dus wordt steeds aangepast, kan je je vraag anders formuleren?

Hoi Stefano,

Ik heb wel een oplossing, maar ook een andere opzet!

Zie bijlage.

Jeroen

Bijlagen

hebbes - ok

hoi (jzeedijk)

dit is wat ik bedoel, alvast bedankt ! ! !

Als ik je eens tegenkom dan drinken we er één op

!!:thumb:

ai ai ai

Jeroen,

ik vind het prachtig hoe je dat in elkaar gebokst hebt, maar ....................

in plaats van monster 1 en proef 1 komen daar bv bloem, tarwe, graan, .... en vocht, eiwit, as,..... enz te staan. Met andere woorden, wanneer ik de cijfers vervang door die testnamen, dan gaat de vlieger niet meer op. Kan je dat ook oplossen.

Indien tijd genoeg , kan je me dan wat meer uitleg geven bij de gebruikte formule

=ALS(RIJEN(G$11:G11)>G$9;"";-SOMPRODUCT(GROOTSTE((Blad1!$A$8:$A$20=$G$3)*(Blad1!$B$8:$B$20=$G$4)*(100-RIJ(Blad1!$A$8:$A$20));RIJEN(G$11:G11)))+100)

dank, stefano

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan