• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lijsten vergelijken, overeenkomende records verzamelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan007

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2001
Bekijk bijlage voorbeeld.xlsx
Hallo,
Mijn vraag lijkt moeilijk maar het zal we erg makkelijk om op te lossen.... Mij is het in ieder geval niet gelukt. Wie helpt mij uit de brand....

Ik heb 2 ledenlijsten gekregen met erg veel namen. Beide lijsten bijna gelijk maar net helemaal. Alleen de kolom "achternaam" en "geboortedatum" zijn gelijk. Ik heb beide bestanden samengevoegd tot 1 bestand met 3 werkbladen: lijst a, lijst b en dubbel. Op het werkblad dubbel wil ik alleen de namen hebben van de werkbladen lijst a en lijst b die op basis van "achternaam" & "geboortedatum" gelijk zijn. Het lukt me niet om de juiste formule ervoor te vinden en ik kan me bijna niet voorstellen dat dit niet kan..... of wel....

In de bijlage zit de lijst (maar dan zonder de namen)

Alvast dank.

Laatst bewerkt:
Om het simpel te houden.

Kopieer de namen en Geb. Datum uit lijst a en b naar dubbel. Dmv somproduct kan je dan kijken in welk blad ze voorkomen.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan