Kan je een toelichting geven hoe je e.a. wilt hebben.
Voor zo ver ik het kan zien heb je twee product groepen; Pharmaceutical products en Medical instruments.
Kies je de ene (PP) dan mag je kiezen uit Belgium 1 en The Netherlands 1, welke BTW percentage daar echter bij horen is me niet helemaal duidelijk.
Kies je de ander (MI) dan is de keuze Belgium 2 en Nederland 2, welke tarieven hier bij horen is me ook hier niet helemaal duidelijk. Als ze het zelfde zijn kan het allemaal wat simpler, als ze verschillend zijn wordt het inderdaad allemaal wat lastiger.
De Validatie formule in D13 werkt maar kan simpeler;
=ALS($B$13=$B$17;$D$17:$D$18;$D$28:$D$29)
Omdat je in cel B13 geen fout kunt maken, d.w.z. alleen maar twee keuzes hebt is het voldoende aan te geven welke keuze er mogelijk is bij keuze 1 (PP) of 2 (IM).
Als je nu de product keuze veranderd, blijft in bv D13 de eerder gemaakte keuze staan, ik neem aan dat je hier de tekst 'foutje' in dat geval had willen laten komen te staan. Met Valdatie gaat dat denk ik niet, maar vermoedelijk wel met een marco die cel B13 en D13 controleerd. Geef even aan of macro's toegestaan zouden zijn.
Volgende stap wordt dan de F kolom, deze is als ik goed zie nog lang niet volledig gevuld.
Wat je tenslotte met kolom H wilt is me helemaal niet duidelijk. Hier staan percentage, Code en tekst door elkaar.
De formule die je denk ik zoekt voor de validatie van F13 is deze;
=ALS(EN(B13=B17;D13=D17);Bel1;ALS(EN(B13=B17;D13=D18);Ned1;ALS(EN(B13=B18;D13=D28);Bel2;Ned2)))
De teksten Bel1, Ned1,Bel2 en Ned2 moet je natuurlijk vervangen door de ranges waar het om gaat.
Dus 'Ned1' wordt vermoedelijk 'F18:F26'
Ik denk dat je er zo wel uit komt.
Als ik verder met je mee moet denken zou ik op m'n vragen wel graag eerst een antwoord hebben.
N.b. voor mensen die de file downladen en denken waar gaat dit over.
Klik maar eens op B13, D13 of F13 ga vervolgens naar Data in de werkbalk en kies Validatie, dan wordt het misschien wat duidelijker wat precies de vraag is.