LILO boot manager controle

Status
Niet open voor verdere reacties.

sensite

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2003
Ik heb zowel Linux als Windows op de PC staan. Nu start het systeem eerst met de bootmanager van RedHat en is Linux eerste keus. Ik wil dat Windows eerste keus is. Hoe kan ik dit wijzigen?

Alvast bedankt!

Je kan windows eerste keus maken door in /etc/lilo.conf het deel wat windows laadt boven het deel wat linux laadt te zetten.
Het kan ook door in /etc/lilo.conf de regel 'default=windows' (zonder de ' en windows moet je vervangen door het label wat je aan windows hebt gegeven) te zetten.

Na het aanpassen van /etc/lilo.conf (maakt niet uit welke methode je hebt gekozen) moet je 'lilo' of '/sbin/lilo' (beide zonder de ') uitvoeren om de wijzigingen door te voeren.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Supersnail
Je kan windows eerste keus maken door in /etc/lilo.conf het deel wat windows laadt boven het deel wat linux laadt te zetten.
Het kan ook door in /etc/lilo.conf de regel 'default=windows' (zonder de ' en windows moet je vervangen door het label wat je aan windows hebt gegeven) te zetten.

Na het aanpassen van /etc/lilo.conf (maakt niet uit welke methode je hebt gekozen) moet je 'lilo' of '/sbin/lilo' (beide zonder de ') uitvoeren om de wijzigingen door te voeren.

Perfect! Het is gelukt. Bedankt voor de hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan