Lilo en linux verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

stevendemunter

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2002
Berichten
704
Ik heb op mijn laptop een versie van mandrake staan, deze staat in een aparte partitie.
Nu heb ik onlangs de recovery cd weer op mijn laptop gezet met de bedoeling een proper systeem te hebben voor het nieuwe scholjaar.

Maar wanneer ik opstarte kreeg ik weer de Lilo, en als ik kijk met partition magic zie ik nog steeds die linux partitie staan.


Hoe verwijder ik veilig die partitie een ook die Lilo zodat ik weer een cleane pc heb zoals ik hem heb aangekocht
 
Hangt er een beetje vanaf welke windows je erop hebt gezet.
Met de oudere versies kon je LiLo verwijderen met het DOS commando FDISK /MBR en daarna met Partitionmagic de partitie verwijderen.

Onder XP heb je geen FDISK, maar kun je het vanuit de herstelconsole met FIXMBR :)
 
Ik werk met XP.

Die herstelconsole waar kan ik die vinden en kan ik dan nadie met partition magic die linux partitie formateren en weer toevoegen aan mijn windowsschijf??
 
XP cd gebruiken om op te starten en dan vie de repair optie waar je vanzelf langs komt (R) opstarten en je zit in de herstelconsole
 
Ik heb een van die recovery cd in mijn laptop gestoken maar bij de opstart krijg ik nog steeds die LILO, is er geen andere wijze om die te verwijderen?
 
Als je linux nog kunt opstarten kun je vanuit linux lilo verwijderen met het commando "lilo -u".
 
Met partition magic kun je toch ook partities verwijderen en dan weer opnieuw aanmaken?
Maak dan NTFS of FAT32 aan en het probleem is opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan