LimeWire (p2p) kan geen verbinding maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ruben1981

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2003
Geachte lezers,

ik heb een probleempje met het p2p programma LimeWire.

De installatie verloopt succesvol, maar op het moment dat ik limewire wil laten verbinden met de buitenwereld, dan gaat het fout.

Enkele gegevens:
Breedband internet (ADSL)
Modem: Alcatel SpeedTouch 510
Router: Sitecom Wifi (802.11b)
Firewall van Symantec en Windows XP zijn niet ingeschakeld.

In de router heb ik de poorten TCP en UDP 6346 openstaan voor de applicatie.

Het kan goed mogelijk zijn dat ik in router iets fout heb ingesteld. In het modem heb ik verder niets verandert.

Ik vermoed zelf dat het probleem ligt bij de router en het modem, maar ik weet niet precies hoe ik dit moet aanpakken.

Hebben jullie enig idee?

b.v.d.

Een mogelijke fix voor dit probleem:
Sluit LimeWire helemaal af. Klik dus ook met je rechter muisknop op het ikoontje bij de klok en kies Exit.
Ga dan naar C:/Documents And Settings/je_gebruikersnaam/.limewire.
Verwijder de hele map .limewire.
Start LimeWire vervolgens opnieuw op.

Guus.

Beste Guus,

bedankt voor je snelle reactie, maar dit werkt ook niet.

Ik heb persoonlijk het vermoeden dat het toch bij het modem en de router het probleem zijn.

Ik weet natuurlijk niet hoe het met je Engels is gesteld, maar je zou eens kunnen kijken op het LimeWireforum.
Daar is een aparte sectie voor verbindingsproblemen.
Overigens heb ik zelf inmiddels versie 4.1.8, 4.2.3 en 4.2.4 geprobeerd en geen daarvan had dit probleem.

Guus.

Beste Guus,

mijn engels is op en top, omdat ik de hele dag in het engels bezig ben. ik ga daar eens even wat speurwerk verrichten. Maar zou het niet aan het modem en de router liggen? Ik weet het, sitecom is niet het beste, dat is maar een tijdelijke oplossing.

Geplaatst door Ruben1981
Maar zou het niet aan het modem en de router liggen?
Dat lijkt me ook, maar daar ben ik niet technisch genoeg voor aangelegd.:)
Aan het programma zelf ligt het niet; dat werkt prima.
Zoek op dat forum gewoon verbindingsproblemen die met modems/routers te maken hebben.

Guus.

Kan je het niet een keertje zonder router proberen?

Beste Wajang,

dat is helaas niet mogelijk, omdat mijn vader in de Verenigde Staten is, hij logt constant in op zijn server die thuis staat, en deze is verbonden met de router.

Ik ben nu de ip forwarding aan het proberen van de router (sitecom WL-025) en van het modem SpeedTouch.
Er is alleen 1 probleempje, ik heb een dynamisch ip adres van mijn ISP, ben nu aan het uitzoeken voor een statisch ip adres.

Maar ik houd jullie zometeen nog wel even op de hoogte, en indien het nog niet lukt, dan zal ik wel weer even een beroep doen op jullie kennen en kunnen.

In ieder geval bedankt op voorhand.

Geachte,

ik heb goed en ik heb slecht nieuws.

Het goede nieuws is dat een van de pc die bekabeld aangesloten is op de router, probleemloos werkt met Limewire.
Maar mijn pc, die op mijn kamer staat, deze is draadloos verbonden met de router, werkt nog steeds niet met LimeWire.

Dus nu wil ik een beroep doen op jullie kennis,

b.v.d.

Wat ik heb gedaan toen ik geen connectie meer kreeg is Itunes deleten. Nu ligt het eraan of jij dat geinstalleerd hebt, maar bij mij hielp het.

Beste Paul ,

kun je even specifieker zijn m.b.t. de handelings wijze om dat itunes gedeelte te verwijderen.

bijvoorbaat dank.

Toen ik Quicktime had gedownload, kwam dit met het programma ITunes. Wat daar het fijne van is kan ik je niet vertellen, maar na een uurtje googlen las ik dat iTunes het probleem kon zijn. Ik heb in Control Panel->add/remove programs toen Itunes verwijderd en sindsdien draait limewire weer perfect

Beste Paul,

ik heb geen Quicktime gedownload noch geinstalleerd op mijn pc, niet in het verleden en dat zal ook niet in de toekomst gebeuren.

Ik heb op jouw advies gelet, door na te gaan of ik Itunes toch niet toevallig op mijn pc heb staan.

Ik denk dat ik morgen even een nieuwe router ga halen.

Beste,

ik heb mijn pc helemaal opnieuw geinstalleerd, nadat ik dit gedaan heb, heb ik limewire opnieuw proberen te installeren. En inderdaad, zonder problemen krijg ik LimeWire aan het lopen (het heeft me wel de hele Kerstdag geduurd, voordat ik alles opnieuw geinstalleerd heb)

Ik wil alle personen die mij toch hebben proberen te helpen, op dit forum, toch even bedanken voor hun medewerking.

Echter de snelheid is niet optimaal met een beetje geluk haal ik 10kB/s, dit is niet bepaald iets om over naar huis te schrijven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan