LimeWire VS BearShare!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja, maar als het anders kan en dan zonder virussen is het altijd beter :D

Dus, even voor de duidelijkheid: BearShare vs. LimeWire en later zijn er ook nog torrents, FrostWire en SoulSeek bijgekomen.
Over torrents zijn mensen het meest positief.
Daarna LimeWire.
Derde plaats: FrostWire/SoulSeek.
En dus niet aangeraden: BearShare.

Met al deze programma's is een antivirus aangeraden. Ook moet je geen onduidelijke titels downloaden ivm. nep. Als je iets groots wilt downloaden, kijk dan ook naar de grootte van het nog niet-gedownloade bestand. Bijv.
Je wilt een film (avi) downloaden en die is dus ongeveer 1 GB. Er staan ook dingen bij van 1 MB. Dan zou ik die niet nemen, omdat het of gewoon fake is of een ontzettend lage resolutie en heel kort.

Ik zou niet voor torrents kiezen, maar de rest op dit topic blijkbaar wel en dus kan je daar het beste voor gaan.
LimeWire is ook heel goed. Je kan er alleen niet alles mee downloaden en haalt wel eens troep binnen. Maar met LimeWire Pro zit er een zogenaamde AVG Antivirus op, die alles scant voordat je gaat downloaden.

(lang topic trouwens voor een korte vraag ;))

Laatst bewerkt:
En de nieuwsgroepen, ook die horen hierbij en hebben voor zover ik weet het beste resultaat en snelheid kwa downloaden (wel beperkt nav eigen max snelheid).

Klein voordeel van torrents tov limewire en bearshare, torrentssites (nee ga ze niet noemen) hebben vaak de mogelijkheid tot het achterlaten van commentaar. Als gevolg daarvan kan je zelf prima onderscheiden of een torrent is wat men zegt en virus vrij. Zo niet, word ook dat vermeld. Bij lime en bear is dat een stuk lastiger.

Laatst bewerkt:
Ja, die was ik inderdaad vergeten, maar ik kan daar niet echt een plaats voor bedenken.
Ik moest betalen voor nieuwsgroepen, al zijn die wel met goed resultaat en hoge downloadsnelheid.

Wat betreft SoulSeek: ik kan het alleen maar aanraden voor het downloaden van muziek. Dat is ook het meeste wat je er kunt vinden. Er zijn wel wat mensen die andere zaken delen, maar daar zou ik het niet voor gebruiken.

Klopt, voor populaire muziek wel, maar voor alternatieve muziek spant SoulSeek de kroon.

Tussen BearShare en SoulSeek wel ja, maar er zijn ook meer andere programma's besproken.

P2P keur ik sowieso af omdat het ook via grooveshark in combinatie met orbit downloader kan ;)

Tussen BearShare en SoulSeek wel ja, maar er zijn ook meer andere programma's besproken.

Klopt, verschillende mensen, verschillende meningen. Het gaat er uiteindelijk toch om wat je het prettigste vind werken en dat is voor iedereen anders.

Dus al hebben we allemaal een andere mening, je zult het toch zelf uit moeten proberen.

Ik wel. Nu in 2011, Limewhire is weg. Frostwire is nog goed maar ik krijg steeds hetzelfde met muziek of audio. en bearshare, imash of die dingen dat zijn gewoon irritante youtube downloaders. DAT WIL IK NIEET!! Vreselijk. bestaat er nog een wire programma????? Dat is dan nog het sprankeltje hoop...

Doe mij maar nieuwsgroepen, je hoeft zelf niet te uppen en je haalt altijdje max. download bij je provider.
Ik investeer dan wel in een zogenaamde payserver a 7,50€ per maand. maar als je weet wat ik per maand download is dat echt een koopje.
Kijk maar eens op binaries4all.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan