limewire

Status
Niet open voor verdere reacties.

o'neil

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2005
Berichten
179
ik wil even zeggen dat je bij limewire niet persee bestanden moet delen,
je kan het uitschakelen door in de opties alle gedeelde mappen te verwijderen,
als je geen enkele map deelt deel je natuurlijk ook geen enkel bestand,

MVG
 
maar wanneer jij dan iets wil downloaden van een ander, kan het zijn dat je eruit gegooid wordt omdat je zelf niets deelt.

Dus zorg dat je altijd iets te delen hebt, dan loop je minder snel de kans dat je geblokt wordt.

groetjes,
 
Het lijkt mij dat je de bestanden die je download tegelijkertijd deelt.
 
Lijkt me niet als je die optie hebt uitgezet. Je kunt de bestanden die je download opslaan in een map die je niet deelt.

groetjes weer van,
 
Geplaatst door marsekie
Lijkt me niet als je die optie hebt uitgezet. Je kunt de bestanden die je download opslaan in een map die je niet deelt.
Hier ben ik het niet mee eens. De bestanden die je download zijn actief op het P2P netwerk. Hierdoor worden ze automatisch als shared gezet.


Volgens mij is het ook niet echt een optie, maar meer vinkjes weghalen bij de mappen die gedeelt staan.
Ik noem het pas een optie als er iets zou staan van: Geen bestanden delen.
Op zich is het ook een voordeel dat je de bestanden deelt die je download. Vooral omdat je dan meer kans hebt op een download (eerder gezegt met eruit gooien).


In bijvoorbeeld eMule is het zo dat, wanneer je alle mappen uitzet je toch de bestanden deelt die je download. Dit is ook de reden dat er bij eMule veel bronnen zijn.

Bij Ares is deze functie (van downloaden en uploaden) ook aanwezig, maar hier werkt dit niet perfect. De bestanden die je download via Ares worden aangegeven met ___ARESTRA___ ervoor. Hierdoor weet iemand die dit bestand wil downloaden dat het bestand niet volledig binnen is. Dus kiest die een ander. Bij eMule werkt dit juist heel goed. Het grootte verschil met Ares is dat er geen naamverschil is.
Het aantal bronnen is in het begin heel hoog. Aan het eind wat minder omdat meer mensen het eerste deel van het bestand hebben.

Het is handig dat de bestanden die je download automatisch worden geupload, maar het moet dan wel goed werken. Hier help je andere mensen mee, maar ook jezelf. Je deelt namelijk iets.

Niet ieder P2P programma is even streng met uploaden en downloaden. In de één wordt je zo goed als verplicht up te loaden terwijl dit bij de ander niet nodig is.
 
Aha, weer wat geleerd. Ik wist niet dat de bestanden die je download automatisch op shared werden gezet!

En inderdaad, door iets te delen help je ook jezelf!!

Groeten van,
 
Dat is er ingemaakt om te zorgen dat er niet alleen gedownload werd.

Nu zijn er veel meer mensen die uploaden. Anders zouden er een aantal grootuploaders zijn er verder niemand. Je zou dan van alle bestanden een beperkt aantal bronnen hebben.

De bestanden zijn niet meer shared als het bestand binnen is en je het downloadprogramma opnieuw hebt opgestart

En dan zijn er natuurlijk ook mensen die hun hele computer sharen omdat ze denken dat ze die mappen allemaal moeten aanvinken, maar dat is vooral omdat ze niet goed lezen. Dit zijn ook grootuploaders:p
 
ik upload niets, want ik heb een internet abonnement waar ik snel op smallband raak als ik te veel upload,
ik download bij limewire zoveel als ik wil en share NIETS,
daar ben ik zeker van,
extra > opties > delen, en dan de map(pen) verwijderen,
en ik heb daardoor nog geen problemen gehad,
misschien toeval, ik weet het niet

o'neil
 
Ik denk toeval.

Dit heb ik ook met Ares.
Vooral films en software worden gedeelt. Bij muziek valt het wel mee.
 
normaal kom ik ook op smallband(telenet) mar om 1 of andere vage reden is dit precies niet meer van toepassing(heb nu 150 procent totaal en 175 upload) en mijn snelheid ligt nog altijd op bijna 500 KB/sec. normaal was dit wel tegen de 800 maar met 500 ben ik ook tevreden. telenet heeft wel laatst een snelheidsupgrade van 1 mbit doorgevoerd(zit nu op 5) dus zit ik 1 megabit er onder(ik zit dus op de gegarandeerde snelheid van vroeger) en darom upload ik nu ook(niet voortduren, want ditneemt 10 procent cpu in beslag met bearsharelite)
 
amai dan moogde gij van geluk spreken,
ik heb wel ooit gehad dak op 0 % bleef staan, ma da was gedaan na een weekske ofzo
 
Bestanden die je aan het downloaden bent hoef je niet te delen, zie bijlage.
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Jozo
Bestanden die je aan het downloaden bent hoef je niet te delen, zie bijlage.
Netjes dat je dit kan aangeven. Bij de meeste is dit niet mogelijk.

Klopt het als ik zeg dat je dit vinkje hebt weggehaald?
 
Geplaatst door rve123
Klopt het als ik zeg dat je dit vinkje hebt weggehaald?

Dat klopt, waarom weet ik niet meer, maar ik had er een reden voor.
Maar ik deel wel 1829 bestanden. ;)
 
Ik heb nog even in eMule gekeken en ik kon het vinkje er niet vinden.

Hier wordt ook aardig gedeeld: 1564 bestanden en nog een stuk of 50 bestanden die op dit moment worden gedownload. Dat downloaden is nu een beetje weinig omdat de schijf bijna vol is.
Op mijn eigen computertje deel ik weinig tot niets. Het downloaden gebeurt ook grotendeels op die andere computer.


Dat vinkje wilde ik even weten. Ik had namelijk het idee dat die er wel stond.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan