Geplaatst door marsekie
Lijkt me niet als je die optie hebt uitgezet. Je kunt de bestanden die je download opslaan in een map die je niet deelt.
Hier ben ik het niet mee eens. De bestanden die je download zijn actief op het P2P netwerk. Hierdoor worden ze automatisch als shared gezet.
Volgens mij is het ook niet echt een optie, maar meer vinkjes weghalen bij de mappen die gedeelt staan.
Ik noem het pas een optie als er iets zou staan van: Geen bestanden delen.
Op zich is het ook een voordeel dat je de bestanden deelt die je download. Vooral omdat je dan meer kans hebt op een download (eerder gezegt met eruit gooien).
In bijvoorbeeld eMule is het zo dat, wanneer je alle mappen uitzet je toch de bestanden deelt die je download. Dit is ook de reden dat er bij eMule veel bronnen zijn.
Bij Ares is deze functie (van downloaden en uploaden) ook aanwezig, maar hier werkt dit niet perfect. De bestanden die je download via Ares worden aangegeven met ___ARESTRA___ ervoor. Hierdoor weet iemand die dit bestand wil downloaden dat het bestand niet volledig binnen is. Dus kiest die een ander. Bij eMule werkt dit juist heel goed. Het grootte verschil met Ares is dat er geen naamverschil is.
Het aantal bronnen is in het begin heel hoog. Aan het eind wat minder omdat meer mensen het eerste deel van het bestand hebben.
Het is handig dat de bestanden die je download automatisch worden geupload, maar het moet dan wel goed werken. Hier help je andere mensen mee, maar ook jezelf. Je deelt namelijk iets.
Niet ieder P2P programma is even streng met uploaden en downloaden. In de één wordt je zo goed als verplicht up te loaden terwijl dit bij de ander niet nodig is.