Limiet instellen Windows 7 32 bit werkgeheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ar1990nold

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2006
Hallo ieder1,

Ik heb een PC gebouwd met daarin 16GB ddr3.
Nu heb ik Windows 7 32 bit geinstalleerd op mijn ssd.
In het begin werkt het best goed met alles maar zodra ik meerdere taken ga openen gaat mijn scherm strepen geven. Nu weet ik dat dit het werkgeheugen is omdat mijn laptop waar Windows XP op staat na te veel werkgeheugen ook hetzelfde probleem gaf.
Daar heb ik het mee opgelost door het werkgeheugen eruit te halen.
Maar ik wil een dualboot hebben met Windows 7 32-bit en Windows 7 64-bit en dus op het 64-bit systeem 16GB werkgeheugen hebben en op het 32-bit systeem 4GB werkgeheugen.
Weet iemand misschien of ik in Win7 32-bit een limit kan instellen dat het systeem al1 4GB gebruikt?
Alvast bedankt ieder1.
Arnold

Ik heb net gezien dat er 3,41 Gb beschikbaar dus ik weet nu niet cker of het aan het werkgeheugen ligt.

Laatst bewerkt:
Nee, het ligt niet aan je hardware. De qlue zit hem er in, dat een 32 Bits OS (wat je nu dus draait met windows 7-32 bits) niet meer als 4 Gb aan ram kan adresseren. Er zijn wel workarounds, maar dan nog .. Het is gewoon beter om windows 7 - 64 Bits te installeren, je maakt dan zeer zekers gebruik van het volle potentieel van je geheugen ...

Onwijs erg bedankt voor je snelle reactie.
Ik heb ondertussen de overige 12GB eruit gehaald en nu doet mijn pc het geweldig zonder strepen.
Ik denk ook dat ik volledig ga overstappen op Windows 7 64-bit om van mijn volledige 16 GB ddr3 volledig gebruik te maken.

Ik heb nu weer hetzelfde probleem met de 64-bit versie. Ik denk dat het aan mijn voeding ligt.

Probleem bestaat nog

Het probleem bestaat nog steeds maar heb ik nu hier staan: ander probleem(geen link)

Laatst bewerkt door een moderator:
Hetzelfde geldt voor deze...
Daarbij is dit een geheel andere vraag als het probleem waar jij naar verwijst.
slotje.gif

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan