Limited or No Connectivity ?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robbie1234

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2002
Sinds een maand of twee werkt het internet op mijn laptop niet meer.
Als ik de internetkabel van mijn Chello verbinding uit mijn normale PC haal (waar Internet gewoon werkt) en in de laptop doe, krijg ik na een tijdje Limited or No Connectivity. Ik heb de Firewall en alles al keer uitgezet, maar krijg hem toch niet aan de praat.

Wie kan mij helpen ?

Je kunt niet zomaar je internetkabel van pc verwisselen (wel als je er een router voor hebt). Je laptop heeft namelijk een ander mac-adres op zijn netwerkkaart.

Dit mac-adres kun je telefonisch of via de site provisioning.upc.nl ofoziets doorgeven aan chello, maar dit is geen handige actie om telkens te doen als je je laptop op internet wilt aansluiten.

Je kunt het beste een tweede netwerkkaart in de pc zetten en je laptop zo via de computer aan het internet verbinden (klein netwerkje maken dus). Je moet dan op de pc bij de chello verbinding internet delen aanklikken. Gebruik ook een crosslink-utp kabel omdat je direct van pc naar pc gaat.

Ik heb dit al heel vaak gedaan, toen werkte het altijd gewoon.

Ik heb net geprobeerd een de IP configuratie opnieuw de configureren, zoals in de Topic hiervoor is aangegeven.

Uitvoeren - CMD - ipconfig/release - ipconfig/renew

Hierbij krijg ik dat hij niet kan connecten naar de DHCP server.

Kan iemand hier iets meer mee ?

lijkt me nog steeds mac-adres probleem. :)

als je niet een netwerk wilt maken, zou je kunnen proberen het mac-adres te klonen. zie instellingen van je netwerkkaart.

Ja, het liefst wil ik gewoon zo proberen.
Ik ga even kijken of het lukt
Dankje!

eigenschappen deze computer, en dan naar hardware --> apparatenbeheer.. en dan eigenschappen van je netwerkkaart.. als daar ergens niks over mac-adressen staat is het bij jou kaart niet mogelijk deze in te stellen.

Ik heb geprobeerd mijn IP, Subnet en Gateway van mijn gewone PC te grbuiken bij mijn laptop.

Nu krijg ik wel gewoon connected alleen doet nog steeds het internet het niet.

je hebt ook nog de DNS servers nodig die kun je ook overnemen van de pc naar je laptop.

Ja, ik kreeg als DNS adres arnhem.chello.nl

Alleen ik moet nummers invullen, weet je hoe achter die nummers kom ?

Ik heb het geprobeerd..door die gegevens te gebruiken,
maar internet blijft weigeren.

Helaas. Bedankt voor de hulp !

Andere ideeen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan