Limited or no connectivity

Status
Niet open voor verdere reacties.

Airwave

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2003
Hai!

Situatie

PC 1: windows XP PRO (2,53 GHz, 1 GB RAM)
Zonealarm (maar staat uit), windows firewall, staat uit.
Avast antivirus 7 (aan)
Deze PC is middels een tweede netwerkkaart verbonden met het web.
Netwerknaam: MSHOME

PC 2: windows XP Home (933 Mhz, 256 MB RAM)
Geen firewall, windows firewall staat uit.
Netwerknaam: MSHOME

PC's zijn verbonden middels een crosslinked UTP kabel en uiteraard 2 naar mijn weten goede netwerkkaarten.

Door het runnen van de new network connection wizard op beide PCs, waarbij ik voor PC 1 "this computer connects directly to the internet" koos, en bij PC 2: "connects to the internet through another computer" koos, en waarbij ik bij beide wizards "filesharing ON" gezet heb, zie ik onder "microsoft windows network" nu op beide PCs onder het netwerk "MSHOME" PC 1 staan. Echter, PC 2 is niet te zien.
En in beide taakbalken zie ik het netwerk icoontje staan met een driehoekig icoontje met daarin het uitroepteken: "Limited or no connectivity".
Als ik dit probeer te verhelpen (dmv de REPAIR optie) blijf ik vastzitten : "Renewing IP adress failed".

Hoe zorg ik ervoor dat ik de bestanden van PC 2 ook via PC 1 kan benaderen, dat is het doel.

Any help?

Groetjes
Airwave

Update

UPDATE
Het limited / no connectivity is nu opgelost door PC 1 het IP 192.168.1.1 toe te kennen en PC 2 het IP 192.168.1.2. Ik zie echter de PC 2 nog steeds niet op PC 1.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan