Line in gaat zacht

Status
Niet open voor verdere reacties.

jtheiner

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2010
Hallo,

Nu ben ik bezig geweest op mijn club een geluids installatie neer te zetten.
Ik heb er een lange kabel liggen van de ene kant naar de andere.
Deze kabel dient voor de line in van de versterker. Zo kan ik van de ene kant van de club de andere kant ook bedienen.

Nu gaat de muziek bij de versterker waar de line in binne komt veel zachter dan wanneer ik deze versterk op radio zet. (bijna dubbel zo hard).

Ik moet wel toegeven dat ik ze met kroonsteentjes heb verbonden omdat het een stroomdraad is wat door de club gaat ivm kostenbesparing.

Maar dat mag toch niet zoveel uitmaken?

Nu de vraag, heb ik volume verlies door de kabel weerstand (20m) of door de kroonsteentjes?

Alvast bedankt!

Een langere kabel mag niet zorgen voor een zwakker geluid.. dit kan enkel vertraging in de kabel opleveren...
je zegt een Line-in, dus het apparaat wat je aan deze kabel hebt hangen, staat deze wel op vol vermogen (bijvoorbeeld receiver/tuner/mp3 of iphone/ipod)

Dat maakt eigelijk niet uit.

Hoe het zit:
ik heb een versterker met radio. Deze radio zet ik aan en hoor ik ook uit deze versterker komen. Dan plug ik mijn kabel hier in op de line out. Deze stop ik in de line in van de 2e versterker en daar gaat de versterker als je die op aux zet voor de helft zo hard als dat ik de 2e versterker ook op radio zet gaat hij weer dubbel zo hard.

Ik heb het gestest of het volume op de 1e versterker uitmaakt, maar helaas. Ook wanner deze helemaal stil was of helemaal vol stond te blazen hoorde ik geen volume verschil bij de 2e versterker.

Bedankt trouwens voor je snelle reactie!

Ik snap je probleem, hmm, toch eens proberen met een goede kabel? en de speaker even wat dichterbij zetten??
(zonder kroonsteentjes dus, en neem wel een dikke kabel, al helemaal met zulke afstanden :)

MMm ja oke,

En iets van een versterkertje voor het singiaal sterker te zetten?
En kun je van 2 tulpen (4 aardig dus) samen over een 2 aardige kabel laten lopen?

Ik heb de kroonsteentjes laten zitten, maar nu de draaden die daar samen kwamren mooi vertint. Oftewel ff met de soldeerbout er over heen gegaan. Nu gaat het een stuk harder! nu nog even goed aftapen om wat minder storing op de lijn te krijgen en dan is het 100 punten denk ik.

Bedankt allemaal!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan