Line sync van modem bekijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

robertjan

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2001
Berichten
375
Hey..

Ik heb een zyxel adsl modem in me meterkast staan en nou hoor ik vaak van mensen dat ze kunnen zien waarop hun modem synct. ik heb een 8/1 abo dus 8Mbit down 1 up. en nou wou ik weten waar mijn modem echt op staat. maar door naar 192.168.0.1 te gaan kom ik niet in me modem. wat moet ik veranderen om er in te kunnen. heb een netwerkje met 2 computers met een directe utp verbinding tussen de 2 computers.

wat moet ik dus doen om me linesync te zien :)

thnx
 
Is het nummer 192.168.0.1 wel goed.
Meestal is het 192.168.1.1 of 192.168.2.1

En met DU meter kun je jouw up en download bekijken.
 
Windows

Windows doet dit al eigenlijk voor je, mocht je winxp hebben en je zou rechtermuisknop op het netwerk icoontje kiezen in je taakbalk, dan zie je als het goed is een netwerk verbinding maar ook een internetverbinding.
De snelheid die daar wordt aangegeven is de daadwerkelijke snelheid waarmee je verbonden bent met de host, jouw isp (internet service provider)

Dit houd natuurlijk neit altijd in dat je deze snelheid gaat halen met bv downloaden of uploaden.

grtjs jjw
 
ip adres

het ipadres zou ook nog kunnen zijn
192.168.1.7 of 203.130.155.1
Kwam hier ook nog wat leesvooer tegen.
z009.html

En uiteraard kun je zelf ook verder zoeken.
search


grtjs jjw
 
Heb geen router maar me modem gewoon op me computer aangesloten…en de computer aangesloten op een andere computer. Dus via een crossed cable een netwerkje. Hoe kan ik nou in mijn config menu komen. Heb dus in de ene computer 2 netwerkkaarten…de kaart voor het netwerk staat vast ingesteld op 192.168.0.1.
En de andere kaart gwoon op het demon ip adres. Hoekan ik nou me linesync zien?

Alle uitleggen zijn als je een router hebt lijkt wel ..iemand een oplossing voor als je geen router hebt :)
 
DU meter installeren.
 
Ben er achter hoe ik kan zien waarop me modem synct. denk niet dat de mensen begrepen wat ik bedoelde. maar voor de mensen die het ook willen weten. als je een netwerk zonder router hebt dan moet je de netwerkkaart die met je modem is verbonden even ip 192.168.1.32 geven ipv het uitgedeelde internet ip. vervolgens browse je naar 192.168.1.1 en voer je pas en usr in en kom je in de interface.
me modem synct op
Upstream Speed: 704 kbps
Downstream Speed: 6752 kbps

wel netjes maar kan beter :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan